افزایش آمار مهاجرت غیرقانونی به انگلیس

علی‌رغم افزایش تعداد گشت‌های نیرو‌های مرزی و همچنین افزایش تعداد افراد و تجهیزات لازم برای گارد‌های مرزی انگلیس، مهاجرت غیرقانونی از نقاط مختلف جهان به سوی این کشور اروپایی افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

بنا به گزارش «کنت نیوز» مقامات مرزی انگلیس تنها امروز صبح در ساحل «ایست ساکسس» با «تعداد غیرقابل باور» قایق‌های مهاجران مواجه شدند. هشت قایق که هر کدام دست‌کم حامل ۳۰ مهاجر بود به ساحل «وینچلسی» وارد شد.

بنابر اعلام آژانس دریایی و گارد ساحلی انگلیس، قایق‌های نجات گارد ساحلی «فلکستون»، «دوور» و «دانگ نس» در میان این قایق‌ها بودند که مهاجران سرگردان در دریا را به ساحل رساندند.

این در حالی است که در بندر «دوور» نیز امروز شش قایق حامل مهاجران پهلو گرفت. هفته گذشته نیز در کانال انگلیس، یک قایق با هشت مهاجر که به سمت ساحل کنت در جنوب شرق انگلیس در حال حرکت بود پیدا شد.

بنا به گزارش دیلی میل، تنها در ماه مه سال جاری میلادی بیش از ۱۴۰ مهاجر از طریق دریا و با قایق خود را به سواحل انگلیس رسانده اند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد اعلام کرده است از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون حدود ۱۷ هزار پناهجو و مهاجر غیرقانونی وارد اروپا شده‌اند. بر اساس این گزارش که به وسیله سازمان بین المللی مهاجرت منتشر شد از این آمار، ۴۹۳ مهاجر غیرقانونی حین عبور از دریا برای ورود به اروپا غرق شده‌اند.