ترامپ در حال تحریف گزارش مولر است

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال تحریف یافته‌های تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت داگستری این کشور در خصوص مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ است و مدعی شده بنا به گفته بازرس ویژه وزارت دادگستری، پرونده علیه او مختومه و او از اتهامات مربوط به تبانی تبرئه شده است. این در حالیست که تاکنون هیچ‌یک از این موارد از سوی مولر عنوان نشده است.

اخبار بین الملل- بخش حقیقت یاب خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد اگر رابرت مولر اتهاماتی را علیه من داشت آن‌ها را مطرح می‌کرد، اما هیچ اتهامی برای مطرح شدن وجود نداشت! ترامپ در توئیتی دیگر نوشت پرونده مختومه شد!

رابرت مولر هفته گذشته پایان تحقیقات خود در خصوص پرونده روسیه را اعلام کرد و گفت او به زندگی شخصی خود باز می‌گردد. با این حال مولر مشخصا ترامپ را از اتهام مربوط به مانع تراشی در روند اجرای عدالت تبرئه نکرد و گفت تصمیم‌گیری در خصوص ادامه تحقیقات و مطرح کردن اتهام سوء رفتار از سوی رئیس جمهور فعلی آمریکا به کنگره مربوط می‌شود. ترامپ همچنین بازرس ویژه وزارت دادگستری را به اتخاذ رویکرد جانبدارانه در جریان تحقیقاتش متهم کرد و تحقیقات دو ساله او را جعلی و تعقیب توهمات دانست. هر چند حتی دستیاران رئیس جمهور آمریکا شکایت‌های او نسبت به رابرت مولر را بی پایه و اساس می‌دانند. در نتیجه تحقیقات رابرت مولر عده‌ای به جرم خود اعتراف کرده، محکوم شده و یا اتهامات کیفری مطرح شد.

بازرس ویژه وزارت دادگستری پیشتر به طور صریح تاکید داشت که نتایج تحقیقات تیم او، ترامپ را تبرئه نمی‌کند. همچنین مولر گفته بود اگر اطمینان داشتیم رئیس جمهور مرتکب جرمی نشده، آن را اعلام می‌کردیم. ترامپ در واکنش به بیانیه مولر مربوط به کناره‌گیری از وزارت داگستری در پیامی توئیتری نوشت: شواهد کافی وجود نداشت و بنابراین در کشور ما یک نفر بی گناه شناخته می‌شود. پرونده مختومه شد. متشکرم!

بنا به گزارش بخش حقیقت یاب خبرگزاری آسوشیتدپرس، مولر هیچگاه اعلام نکرد ترامپ تبرئه شده و یا پرونده مربوط به او مختومه شده است. مولر هرچند تکمیل تحقیقات خود را اعلام کرد با این حال تصمیم گیری درباره طرح اتهامات مربوط به سوء رفتار ترامپ را به کنگره محول کرد. مولر همچنین از شواهد ناکافی درباره جرایمی از جمله مانع تراشی حرفی به میان نیاورد و مشخصا اعلام کرد که گزارش نهایی او به نتیجه گیری در این باره نرسیده است.