ترامپ نسخه قلدرمابانه خود را برای انگلیسی‌ها هم تجویز کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به انگلیس، مقامات این کشور را ترغیب کرد در صورتیکه اتحادیه اروپا در مذاکرات برکسیت انعطاف پذیری به خرج ندهد، از این مذاکرات کناره گیری کنند.

اخبار بین الملل- رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با روزنامه ساندی تایمز گفت در صورتیکه بروکسل نتواند خواسته‌های انگلیس را پاسخگو باشد، نخست وزیر آینده این کشور باید به تلاش برای به نتیجه رساندن توافق برکسیت با اتحادیه اروپا پایان دهد.

ترامپ همچنین متحدان انگلیسی خود را ترغیب کرد تا به منظور دستیابی به امتیازات بیشتر در مذاکرات برکسیت، علیه اتحادیه اروپا شکایت کنند. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به استعفای اخیر ترزا می، نخست وزیر انگلیس به دنبال افزایش تنش‌ها بر سر توافق برکسیت گفت اگر آن‌ها نتوانند به خواسته‌های خود برسند، باید (از مذاکرات) خارج شوند. اگر نتوانید به توافق منصفانه‌ای دست یابید باید از آن خارج شوید. ترامپ تاکید کرد انگلیس باید پیش از پایان سال میلادی جاری از اتحادیه اروپا خارج شود. 

ترامپ همچنین با اشاره به لایحه سنگین فسخ توافق برکسیت گفت: «اگر من به جای آن‌ها بودم این پول را نمی‌دادم. این مبلغ هنگفتی است.» توصیه‌های ترامپ به مقامات انگلیسی در حالی صورت می‌گیرد که او قرار است در دومین سفر رسمی خود سوم ژوئن وارد انگلیس شود.

گفتنی است ترزا می‌ ماه گذشته و به دنبال ناکامی‌ها بر سر توافق مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از سمت خود کناره گیری کرد.