پنهان کردن ناو مک‌کین از دید ترامپ برای جلوگیری از خشم او

نیروی دریایی آمریکا سرانجام تأیید کرد هفته گذشته هنگام دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از ژاپن، درخواستی مبنی بر پنهان‌ کردن ناوجنگی «یواس‌اس جان مک‌کین» از دید ترامپ دریافت کرده است.

بنا به گزارش در بیانیه دریادار «چارلی براون» رئیس بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا آمده است: «درخواستی به نیروی دریایی آمریکا ارائه شد تا قابلیت دیده‌شدن یواس‌اس جان مک‌کین به حداقل برسد، اما هنگام دیدار رئیس‌جمهور (ترامپ)، تمامی کشتی‌ها آرایش خود خود را حفظ کردند».

به نوشته یو‌اس‌تودی، این بیانیه یک پاراگرافی هیچ اشاره‌ای به این نکرد که چه کسی این درخواست را از نیروی دریایی آمریکا کرده  و سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز به درخواست‌ها برای اطلاعات بیشتر در این باره، پاسخ نداد.

نخستین بار هفته گذشته نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد که در آستانه سفر دونالد ترامپ به ژاپن، مقامات کاخ سفید خواستار پنهان‌کردن ناو جنگی به نام سناتور «جان مک‌کین» هستند، زیرا از این هراس دارند که ترامپ با دیدن نام جان مک‌کین بر روی این ناو جنگی ناراحت و خشمگین شود.

روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از یکی از دستیاران ارشد کاخ سفید گزارش داد که آن‌ها نمی‌خواستند این ناو جنگی در تصاویر گرفته شده، دیده شود و رئیس جمهور در جریان این برنامه نبوده، اما این اقدامات برای جلوگیری از ناراحت شدن او در جریان این بازدید صورت گرفت. ترامپ نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد در جریان برنامه‌های مربوط به ناو جنگی مک کین و تصمیماتی که در این باره گرفته شد، نبوده است.

دختر جان مک کین در واکنش به انتشار این گزارش رئیس جمهور آمریکا را یک کودک خواند. ترامپ در جریان سفر اخیر خود به ژاپن از نیرو‌های نظامی آمریکا در کشتی یو اس اس واسپ بازدید کرد.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا در ۲۵ اوت بر اثر ابتلا به تومور مغزی در ۸۱ سالگی درگذشت. او شش دوره در سنای آمریکا حضور یافت و در این مدت سعی داشت سیاست‌ها و پیشنهادات جنگ‌طلبانه خود را در سنا به تصویب برساند. ترامپ بار‌ها مک کین را حتی پس از مرگش هدف حملات خود قرار داد.