رژیم صهیونیستی ارزشی برای مصوبه‌های مکه قائل نیست

­وزارت امور خارجه فلسطین با انتشار بیانیه‌ای درباره حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به مصوبه‌های نشست سران کشور‌های عربی که به تازگی در مکه مکرمه برگزار شد، هیچ اهمیتی نشان نمی‌دهد و یورش و حمله امروز شهرک نشینان صهیونیست و پلیس به نمازگزاران در مسجد الاقصی نشان داد که برای این مصوبه‌ها هیچ ارزشی قائل نیست.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه که به یورش صد‌ها تن از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و تعرض آن‌ها به نمازگزاران و نگهبانان در این مسجد اشاره شده، آمده است: اسرائیل تلاش می‌کند حق یهودیان را برای ادای فریضه نماز در مسجد الاقصی تثبیت و مسلمانان را به پذیرفتن اصل تقسیم زمانی و مکانی در این مسجد میان مسلمانان و یهودیان ملزم کند.

در این بیانیه با محکوم کردن حمله وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی آمده است: طرح هدفمند اشغالگران صهیونیست یهودی سازی و اعمال تسلط اسرائیل بر این مسجد است.

وزارت امور خارجه فلسطین از جامعه بین الملل و سازمان‌های بین المللی خواست سکوت خود را بشکنند و هر چه سریعتر به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در قبال قدس (اشغالی) و مقدسات آن عمل کنند.

این وزارتخانه همچنین از جامعه بین الملل خواست اسرائیل را مجبور کند به قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی احترام بگذارد.

وزارت امور خارجه فلسطین همچنین تصریح کرد: اسرائیل با این واکنش مستقیم خود قبل از اینکه جوهر قلم امضاکنندگان بیانیه حمایت از فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در نشست اخیر سران کشور‌های اسلامی خشک شود، نشان داد که قطعنامه‌ها و تصمیمات مسلمانان را نادیده می‌گیرد.