عراق خواستار کناره‌گیری از هرگونه درگیری و آشوب منطقه‌ای است

‌پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای گفت که «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش السومریه نیوز،‌ دو طرف عراقی و آمریکایی در این دیدار بر لزوم گسترش همه جانبه روابط دوجانبه عراق - آمریکا تاکید کردند.

رئیس‌جمهور عراق در این دیدار که در کاخ السلام بغداد صورت گرفت، با اشاره به اهمیت حل مشکلات از طریق گفتمان سازنده و اجتناب از سیاست جنگ و دو قطبی سازی گفت: «عراق خواستار کناره‌گیری از هرگونه درگیری و آشوب منطقه‌ای است».

صالح افزود: «موضع عراق در قبال بحران‌های منطقه‌ای روشن بوده و رابطه متوازن مبتنی بر احترام متقابل به حاکمیت‌ کشورها حائز اهمیت است».

رئیس‌جمهور عراق پیش از این هم خواستار دور نگه داشتن عراق از هرگونه درگیری منطقه‌ای و تبدیل نشدن آن به محل درگیری‌ها شده بود.

برهم صالح در ابتدای دوران تصدی سمت ریاست جمهوری در دیدار با سفرای اروپایی بر «ضرورت حمایت از دولت آتی و دور نگه داشتن عراق از بار تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و فعال کردن توافق‌نامه همکاری و شراکت میان عراق و  اتحادیه اروپا» تاکید کرده بود.