آنگلا مرکل: دولت ائتلافی آلمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان یکشنبه اعلام کرد که حزب دموکرات مسیحی این کشور (اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان) که خود از اعضای آن است، به ائتلاف بزرگ با حزب سوسیال دموکرات‌ این کشور (SPD) پس از استعفای «آندریا ماریا نالس» رهبر اخیر این حزب ادامه خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» مرکل پس از شرکت در نشست حزب خود در «برلین» پایتخت آلمان به خبرنگاران گفت که به تصمیم نالس در زمینه استعفاء احترام می‌گذارد.

وی تاکید کرد که آن‌ها سال‌ها در دولت رابطه طولانی توام با اعتماد داشتند. مرکل افزود که دولت آلمان  همچنان همکاری با این حزب را ادامه خواهد داد.آندریا ماریا نالس در کابینه سوم آنگلا مرکل وزیر کار و امور اجتماعی بود.

به نوشته آناتولی، حزب ائتلافی سوسیال دموکرات آلمان بدترین نتایج را در انتخابات مجلس اروپا در هفته گذشته ثبت کرد که موجب بحث و جدل‌های درون حزبی شد.

این حزب در انتخابات مجلس اروپا در سال جاری تنها 15.8 آرا را به خود اختصاص داد در صورتی‌که توانسته بود در سال 2014 ، 27.3 آرا را برای خود جمع کند.

بر اساس این گزارش،  آنگلا مرکل نیز 18 سال رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان بود، اما سال گذشته از این سمت کناره گیری کرد و خانم «آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» معاون حزب محافظه کار و رقیب دیرینه  مرکل به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.

دو حزب بزرگ اتحاد دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات همراه باهم دولت ائتلافی آلمان را تشکیل می‌دهند.