به گزارش بی بی سی جولی هنوز سرگرم فیلمبرداری در مجارستان است و كارگردانی صحنههای بوسنی را از راه دور انجام میدهد.

ادین سارکیچ، تهیه‌کننده شرکتی سینمایی در بوسنی، که در تولید این فیلم مشارکت دارد، به خبرگزاری فرانسه گفته است که اولین صحنه‌های فیلم خانم جولی در سارایوو فیلمبرداری شده است.

به گفته آقای سارکیچ به خاطر برخی مشکلات، اماکن(لوکیشن) فیلمبرداری فیلم از ۱۷ محل به پنج محل کاهش یافته است تا کار فیلمبرداری سریع‌تر پیش برود.

داستان فیلم که هنوز عنوان برای آن انتخاب نشده یک ماجرای عاشقانه است که در جنگ داخلی بالکان بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ می‌گذرد.

فیلم دلدادگی یک مرد صرب و زنی مسلمان را روایت می‌کند، و همین موضوع مخالفت‌هایی را در بوسنی برانگیخت. " کانون زنان قربانی جنگ " و چند نهاد مدنی دیگر به فیلم خانم جولی اعتراض کردند، زیرا رسانه‌های جمعی نوشته بودند که یک زن مسلمان اهل بوسنی به مردی صرب دل می‌بازد که در جریان جنگ به این زن تجاوز کرده است.

آنجلینا جولی و تهیه‌کنندگان فیلم این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که در داستان اصلی مرد صرب به زن مسلمان تجاوز نمی‌کند. آنها عاشق هم هستند، اما در جریان جنگ از هم جدا می‌شوند. در ادامه داستان زن به اسارت صرب‌ها می‌افتد. مرد که نگهبانی از اسارتگاه را به عهده دارد، به رهایی زن کمک می‌کند.

تهیه‌کنندگان فیلم نسخه‌ای از فیلمنامه را برای بررسی به مقامات فرهنگی بوسنی ارائه دادند. مقامات بوسنی که مجوز فیلمبرداری را لغو کرده بودند، مجددا برای فیلم جواز فیلمبرداری در بوسنی صادر کردند.

از اوایل ماه اکتبر فیلم‌برداری برخی از صحنه‌های فیلم در مجارستان شروع شده است، اما قرار است صحنه‌های اصلی خارجی آن در اماکن واقعی در بوسنی فیلمبرداری شود.

این اولین فیلمی است که آنجلینا جولی، ستاره هالیوود کارگردانی می‌کند.

خانم جولی در این فیلم نقشآفرینی نمیكند و نقش اول زن فیلم را زنی بوسنیایی به نام زانا ماریانوویچ به عهده دارد.