معترضان سودانی به عربستان و امارات هشدار دادند

گروهی از وکلای سودانی که به عنوان معترضان ضد دولتی این کشور در قالب «ائتلاف دمکراتیک وکلای مدافع سودان» فعالیت می‌کنند، در بیانیه ای از سه کشور عربستان، امارات و مصر خواسته‌اند تا به حمایت خود از شورای نظامی سودان پایان دهند.

معترضان سودانی همچنین حمایت سه کشور مذکور از شورای نظامی را برخلاف منافع سودان و شهروندان عنوان کرده و خواستار توقف دخالت این کشورها در امور سودان شده‌اند.

پس از سرنگونی دولت عمرالبشیر، عربستان و امارات از حمایت تمام قد خود از شورای نظامی خبر دادند و رئیس شورای نظامی نیز با هدف تحکیم روابط به قاهره پایتخت مصر سفر کرد و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ریاض و ابوظبی همچنین از اعطای کمک سه میلیارد دلاری خود به سودان خبر داده‌اند.

معترضان سودانی پس از آن به عربستان و دو کشور عربی دیگر هشدار داده‌اند، که سودان طی چند روز گذشته صحنه سرکوب‌های گسترده اعتراضات بوده است.

کفته شده در سرکوب اخیر اعتراضات سودان حداقل ۳۰ شهروند این کشور جان خود را از دست دادند، هرچند منابع غیررسمی آمار قربانیان را بسیار بیشتر عنوان کرده است.

معترضان سودانی خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دموکراتیک هستند.