استقبال وزیر خزانه‌داری آمریکا از توافق با مکزیک

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز شنبه از توافق میان آمریکا و مکزیک درباره تعرفه و مهاجرت تمجید و آن را «بسیار بسیار مهم» با «نتیجه بسیار مهم» خواند.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، او در حاشیه نشست وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو گروه بیست در شهر فوکوئوکا، به خبرنگاران گفت: «ما نمی‌توانستیم از توافقی که حاصل کردیم بیشتر از این خشنود شویم. این توافق بسیار بسیار مهم است و ما از تعهدات مکزیک برای کمک به ما در موضوعات مهم مهاجرتی بسیار قدردانی می‌کنیم.»

 وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «بر اساس این توافق، رئیس جمهور موافقت کرد که ما این تعرفه را اعمال نکنیم که این نتیجه بسیار مهمی بود.»

شایان ذکر است، اواخر روز جمعه، واشنگتن و مکزیکوسیتی درباره مقابله با مهاجرت از آمریکای مرکزی به توافق رسیدند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز وضع تعرفه‌های سنگین بر این کشور همسایه را به حالت تعلیق درآورد.

در حالی که ترامپ برای وضع تعرفه پنج درصدی بر همه کالا‌های مکزیک از روز دوشنبه آماده بود، مقامات بلندپایه پس از سه روز مذاکرات فشرده در وزارت امور خارجه این کشور، به توافقی دست یافتند.