افت مقبولیت ائتلاف مرکل به رکوردی جدید رسید

نتایج نظرسنجی که روز شنبه منتشر شده حاکی از رکوردزنی افت مقبولیت حزب محافظه‌کار به رهبری آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان است و در مقایسه با گذشته افت بیشتری نسبت به احزاب مخالف پیدا کرده است.
اخبار بین الملل- تردید‌ها درباره دوام ائتلاف احزاب راست و چپ به رهبری مرکل تا سال 2021 به دلیل نابسامانی در درون شرکای حزب دموکرات مسیحی افزایش یافته و بسیاری از کارشناسان احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام طی سال آینده را در حال افزایش می‌بینند.
نتایج نظرسنجی فورسا نشان می‌دهد که بلوک محافظه‌کار تنها 24 درصد آرا را در اختیار دارند که دو درصد کمتر از یک هفته گذشته است.
دموکرات مسیحی‌ها با 12 درصد در پایین‌ترین میزان خود باقی مانده‌اند و بسیاری از اعضای ائتلاف محافظه‌کار به دنبال ترک دولت و پیوستن به مخالفان هستند.
در مقابل سبزها که در انتخابات پارلمان اروپا جایگاه دوم را در اختیار گرفتند با 27 درصد آرا بیشترین میزان مقبولیت را دارا هستند.
در صورتی که ائتلاف مرکل با فروپاشی مواجه شود، آلمان ممکن است با انتخابات زودهنگام یا یک دولت اقلیت یا ائتلاف بزرگی از سه بلوک احزاب مواجه شود.
هر کدام از این سناریوها باعث تسریع خروج مرکل از قدرت خواهد شد. مرکل که 14 سال است صدراعظم آلمان است ریاست حزب دموکرات مسیحی را به «آنگرت کرامپ کارنبائور» واگذار و اعلام کرده که دیگر به دنبال پست صدراعظمی نیست.
در نظرسنجی فورسا، کرامپ کارنبائور نتوانسته حمایت پرسش‌شوندگان آلمانی از خود را افزایش دهد و تنها 19 درصد اعلام کرده‌اند که در صورت برگزاری رای‌گیری مستقیم از وی حمایت خواهند کرد که 2 درصد پایین‌تر از هفته پیش است.