مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق شد

پارلمان اقلیم کردستان عراق برای تأیید نامزدی مسرور بارزانی برای تشکیل کابینه جدید این اقلیم، امروز سه شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۸) جلسه‌ای برگزار کرد.

اخبار بین الملل- فراکسیون حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق، نام مسرور بارزانی را به عنوان نامزد این حزب برای تشکیل دولت، تقدیم هیئت رئیسه پارلمان کرد و سپس در صحن پارلمان به رأی گذاشته شد. از ۹۷ نماینده حاضر در پارلمان ۸۷ تن به نامزدی مسرور بارزانی برای تشکیل دولت جدید این اقلیم، رأی مثبت دادند.

پس از تأیید پارلمان اقلیم کردستان عراق، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، مسرور بارزانی را برای تشکیل کابینه جدید مأمور خواهد کرد و نخست وزیر جدید یک ماه برای اعلام لیست وزیران کابینه به پارلمان فرصت دارد.

مسرور بارزانی عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق است و پیش از آن، رئیس نهاد اطلاعات و امنیت اقلیم کردستان عراق بوده است و نخست وزیری این اقلیم، اولین تجربه مدیریت اجرایی مسرور بارزانی می‌باشد.

شایان ذکر است که نچیروان بارزانی روز دوشنبه ۲۰ خرداد، در مراسمی در اربیل، رسماً فعالیت خود به عنوان رئیس جدید اقلیم کردستان عراق را با ادای سوگند آغاز کرد.