حکم بازداشت موسس ویکی‌لیکس به اتهام سوءاستفاده و تجاوز جنسی

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، " ماریان نی " دادستان سوئدی با انتشار بیانیه‌ای دستور بازداشت " جولیان آسانگ " موسس سایت ویکی‌لیکس را به اتهام سواستفاده و تجاوز جنسی، صادر کرد.
بنا بر این گزارش، دستور دستگیری آسانگ ۳۹ ساله یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که سایت ویکی‌لیکس اقدام به انتشار و افشای چندین هزار سند جنگ آمریکا در عراق کرد که بر اساس آنها نیرو‌های نظامی آمریکا به شکنجه و مرگ و میر شهروندان عراقی متهم شده بودند.
در بیانیه ماریان نی آمده است: من دادگاه محلی استکهلم موظف می‌کنم تا جولیان آسانگ را به اتهام سواستفاده، ‌ تجاوز جنسی و تهدید نامشروع دستگیر کند.
وی افزود: دلیل دستگیری وی برای انجام پاره‌ای از تحقیقات و تکمیل کردن پرونده او می‌باشد که تا به حال به دلیل عدم دیدار با او ناتمام مانده بود.
الجزیره افزود: آسانگ بارها ادعا‌های مطرح‌شده علیه خود را بی‌اساس خوانده و اعلام کرده بود که پیش از این نیرو‌های اطلاعاتی استرالیا وی را تهدیدکرده بودند که او را توسط تبیلغات سیاسی بدنام کنند.
این در حالی است که پیش از این موسس سایت ویکی لیکس اعلام کرد که به دلیل مطالب نادرست منتشر شده علیه خود در رابطه با مسائل جنسی علیه سوئد اقامه دعوی خواهد کرد.