ترامپ بیش از ۷ میلیون دلار بابت مراسم تحلیف خود بدهکار است

روزنامه واشنگتن پست بر اساس اسناد مالی فدرال گزارش داد دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و کنگره بیش از ۷ میلیون دلار بابت هزینه‌های برگزاری مراسم تحلیف او در ژانویه سال ۲۰۱۷ به ناحیه شهری واشنگتن بدهکار هستند.

اخبار بین الملل- روزنامه واشنگتن پست گزارش داد بخش شهری واشنگتن هزینه‌های امنیتی قابل توجهی را به منظور جلوگیری از وقوع تهدیدات تروریستی و میزبانی دیگر مراسم‌ را به منظور پوشش جشن‌های این مراسم صرف کرد که در نهایت به ۲۷.۳ میلیون دلار رسد.

مقامات شهری واشنگتن از دولت بابت هزینه‌های امنیتی تحت دولت ترامپ انتقاد کرد، زیرا غالبا این شهر شاهد حضور معترضان است. این در حالیست که یک مقام ارشد دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفت واشنگتن دی سی تمام بودجه‌ای را که از ابتدا درخواست کرده، دریافت نموده و وقتی هزینه‌ها از انتظارات بالاتر رفت از نزدیک با آن‌ها همکاری داشته و تصمیم گرفته تا بودجه استفاده نشده را صرف هزینه‌های امنیتی کند. این مقام دلت ترامپ گفت مقامات شهری واشنگتن درخواستی برای دریافت بودجه بیشتر مطرح نکردند.

از سوی دیگر، مقامات شهری واشنگتن اعلام کردند درخواستی برای دریافت بودجه بیشتر مطرح کردند، اما به درخواست آن‌ها پاسخ داده نشد. شایان ذکر است نزدیک به ۲۰ میلیون دلار از سوی کنگره برای برگزاری مراسم تحلیف ترامپ تخصیص یافت. با این حال برگزاری این مراسم ۷.۳ میلیون دلار بیشتر از برآورد‌ها هزینه در برداشت.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر بر اساس مصاحبه و بررسی اسناد مربوطه گزارش داد دو سال پیش در زمان تحلیف دونالد ترامپ ۱۰ هزار دلار برای ۲۰ معاون و دستیارانش در مراسم عصر تحلیف، ۳۰ هزار دلار برای پرداخت کمک هزینه به ده‌ها کارمند قراردادی به علاوه هزینه اقامتشان در هتل، بلیت هواپیما و هزینه تاکسی آنان صرف شد. صورتحساب این هزینه‌ها در هتل بین‌المللی ترامپ بیش از ۱/۵ میلیون دلار است.

نیویورک تایمز بر اساس اطلاعاتی که تا پیش از آن منتشر نشده بود، نوشت این موضوع نشان می‌دهد که کمیته برگزاری این مراسم برای تقریبا تمام جنبه‌ها برگزاری آن هزینه‌ای سنگین صرف کرده است.