سناتور روس: آمریکا به هر بهانه‌ای خود را به مرزهای روسیه نزدیک می‌کند

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است، پیش‌نویس قانونی درباره "بازدارندگی در برابر تهاجم روسیه" در منطقه دریای بالتیک که به کنگره آمریکا ارائه شده، در جهت ادامه همان سیاست روس‌هراسی است و بار دیگر نشان می‌دهد که مقامات واشنگتن از هر بهانه‌ای برای نزدیک کردن نیروهای نظامی خود به مرزهای روسیه استفاده می‌کنند.

اخبار بین الملل- این سناتور روس گفت: «این پیش‌نویس محتوای کاملاً ضدروسی دارد که وجود تهدیدات افسانه‌ای از سوی روسیه را تکرار کرده تا آمریکا بتواند همچنان به لشکرکشی خود به سمت شرق ادامه دهد. این در حالی است که طرف روسی بارها فقدان هرگونه تهدید یا نقشه‌ای علیه کشورهای منطقه بالتیک را اعلام کرده است».

این مقام پارلمانی افزود: «ایالات متحده به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند تا روسیه را در حلقه محاصره ناتو درآورد و تجهیزات، تسلیحات و نیروهای نظامی خود را به مرزهای این کشور نزدیک کند».

اسلوتسکی ابراز اطمینان کرد که دومای روسیه با دقت زیاد چنین ابتکارعمل‌های ضدروسی در کنگره آمریکا را پیگیری می‌کند و در صورت تصویب آن، رهبران روسیه و پارلمان این کشور تمامی عواقب چنین اقدامی را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار داده و اقدامات لازم برای مقابله با آن را در نظر خواهند گرفت.

لازم به یادآوری است، روز گذشته مشخص شد که "مایک کونیهی" عضو مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه، پیش‌نویس قانونی درباره «بازدارندگی تهاجم روسیه » در منطقه بالتیک را به کنگره آمریکا ارائه داد.

نویسنده این سند که معتقد است روسیه قصد تضعیف ناتو و ایجاد منطقه نفوذی در اروپا و اعمال فشار بر کشورهای این منطقه را دارد، به پنتاگون توصیه‌ کرده که باید نیازهای نظامی سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی، واقع حوزه دریای بالتیک، با دقت ارزیابی و همکاری‌ها با آنها تقویت شود. علاوه بر این، آمریکا باید برای مقابله با تهدیدات روسیه، حضور نظامی خود در منطقه دریای بالتیک را نیز تقویت کند.