به گزارش افکارنیوز به نقل ازايسنا، به نقل از سايت شبكه تلويزيوني المنار، سيد حسين نصرالله، دبيركل حزبالله لبنان در همايش "اعلام قدس به عنوان پايتخت فلسطين، اعراب و مسلمانان" كه در سالن رسالات بيروت برگزار شد، عنوان داشت: شهر قدس يك شهر منحصر به فرد است و يك شهر مقدس و مبارك براي همه اديان الهي محسوب ميشود و به همين دليل قدس در وجدان ميلياردها انسان در تمام دنيا حاضر است و چشمها به اين شهر دوخته شده و قلبهاي انسانها به اين شهر عشق ميورزند.

وی ادامه داد: قدس همانند هیچ شهر دیگری در دنیا نیست و این شهر علاوه بر مقدس بودن تعداد زیادی اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان را در خود جمع کرده است و از سوی کسانی اشغال شده است که هیچ ارتباطی با این میلیاردها انسان که به قدس عشق می‌ورزند، ندارند.

سید حسن نصرالله افزود: تلاش‌های بسیاری وجود دارد تا قدس را به عنوان پایتخت ملت یهود معرفی کنند و در این خصوص نیز قانونی در پارلمان اسرائیل(کنست) وجود دارد و این شهر از دیرباز مورد اختلاف و تنش‌ در منطقه بوده و در آینده نیز مساله بر همین منوال خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله افزود: توافقنامه سایکس‌ پیکو با تفکر تسلط بر قدس، منطقه را تقسیم کرد و به همین منظور نیز طرح خاورمیانه جدید را پایه گذاشت و در آینده نیز پروژه‌هایی را برای تقسیم منطقه و یکسره کردن مساله فلسطینیان اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها تلاش دارند تا ساکنان اصلی قدس را از این شهر بیرون کنند و غریبه‌ها را به جای اهالی آن به این شهر وارد کنند.

دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر ضرورت دفاع از قدس عنوان داشت: هر فلسطینی مسلمان و مسیحی مسئولیت ملی، اخلاقی و دینی در قبال شهر قدس، هویت، تاریخ و آینده آن دارد و به شکل عمومی هر انسان در برابر دین و خداوند مسئول است.

وی افزود: از هر انسانی در روز قیامت درخصوص سرنوشت قدس پرسیده می‌شود و همه در آخرت در قبال سرنوشت قدس مسئول هستند.

نصرالله ادامه داد: ما نسل بعد از ۱۹۶۷ هستیم و در خصوص اشغال شهر قدس از ما پرسیده نمی‌شود اما یقینا درباره باقی ماندن این شهر تحت سیطره اشغال‌گری از ما پرس و جو خواهد شد و همه مسلمانان و مسیحیان باید پاسخی برای آینده در این خصوص آماده کنند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با اشاره به کنفرانس‌ها و نشست‌های متعدد در خصوص قدس عنوان داشت: مسائل روزانه‌ای درخصوص قدس هست که باید آنها را انجام دهیم که این مسائل درخصوص نجات قدس و اهالی آن از سیطره اشغال‌گری است و برنامه‌هایی نیز برای آزادسازی قدس و متوقف کردن یهودی سازی و حمایت از اهالی قدس وجود دارد.

وی ادامه داد: درخصوص برنامه‌ها و کنفرانس‌ها درباره قدس ما با هیچ کم و کاستی مواجه نیستیم اما چیزی که ما برای دفاع از قدس و ساکنان آن به آن نیازمندیم جدیت و تعهد ما در قبال این شهر است.