نمی‌خواهیم جنگ‌طلب تلقی شویم

«دنی آیالون» معاون سابق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در توضیح چرایی سکوت تل‌آویو در قبال تنش‌های اخیر منطقه، مدعی شد که این رژیم نمی‌خواهد به چشم جنگ‌طلب دیده شود.

وی که با شبکه تلویزیونی «آی ۲۴» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «اسرائیل به هیچ وجه نمی‌خواهد به عنوان یک جنگ‌طلب دیده شود. ما قبلا به غلط متهم شده‌ایم، مثلا در ارتباط با جنگ عراق. در طول جنگ عراق من در واشنگتن بودم و دقیقا می‌دانم که چه اتفاقی افتاد. هیچ ارتباطی با ما نداشت.»

ادعای آیالون در حالی است که سیاستمداران رژیم صهیونیستی در سال‌های پیش از حمله به عراق به صراحت از جنگ با این کشور حمایت کرده بودند. «بنیامین نتانیاهو» در سال ۲۰۰۲ به عنوان نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یک جلسه در کنگره آمریکا حضور یافت و گفت «تضمین» می‌کند که حمله به عراق به ثبات منطقه منجر می‌شود.

این عضو کنونی پارلمان رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از مصاحبه، «یهودستیزان» را عامل طرح اتهام جنگ‌طلبی علیه رژیم صهیونیستی خواند و گفت: «علاوه بر این، اسرائیل باید به صراحت روشن کند که این فقط بحث اسرائیل و ایران نیست. این موضوع ایران در برابر کل جامعه بین‌الملل است.»

در هفته‌های اخیر با وجود بالا گرفتن تنش در منطقه، مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم عمدتا سکوت در پیش گرفته‌اند. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، نتانیاهو نگران است که درگیری در منطقه، رژیم متبوع او را با خسارات گسترده مواجه کند، به همین دلیل به اعضای کابینه رژیم صهیونیستی دستور داده به هر نحو ممکن تل‌آویو را از کشیده شدن به مناقشات کنونی دور کنند.