به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، يوسف المحافظه اظهار داشت: هم اكنون جواني در منطقه الدراز از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و ماموران رژيم آل خليفه عمدا و به طور مستقيم نيم تنه بالاي تظاهر كنندگان را هدف قرار مي دهند.

مسئول پایش در مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: یک زن نیز امروز از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله گاز اشک آور قرار گرفته است. همچنین وضعیت جسمی یک جوان نیز اکنون وخیم است و او بین مرگ و زندگی قرار دارد.

وی تاکید کرد: رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین، در حالی دم از گفت وگو با مخالفان می زند که همچنان به وحشتناک ترین نقضها ضد شهروندان و تظاهر کنندگان مسالمت آمیز ادامه می دهد.

المحافظه افزود: همه این حملات برای جلوگیری از تظاهرات مسالمت آمیز مردم است اما مردم از خواسته های قانونی خود دست نخواهند کشید بلکه به صورت گسترده و در شمار دهها هزار نفری به تظاهرات خواهند پرداخت.

وی افزود: ساکنان همه روستاهایی که شاهد اعتراضات است در معرض انواع مجازات دسته جمعی وزارت کشور از قبیل شلیک گازهای سمی به سوی خانه های شهروندان، هدف قرار دادن آنان از نیم تنه به بالا، آسیب رساندن به خودروها، تعرض به بازداشت شدگان و سرقت اموال قرار دارند.

مسئول پایش در مرکز حقوق بشر بحرین گفت: رژیم آل خلیفه اموال شهروندان معترض به یغما می برد و آن را غنیمت جنگی می داند.

ياد آور مي شود كه شيخ عيسي احمد قاسم از علماي برجسته بحريني فراخواني براي حضور گسترده مردم در تظاهرات روز جمعه آينده (۱۹ اسفند) در پاسخ به توهين آل خليفه به ملت اين كشور داده است. شاه بحرين به تازگي مخالفان را شماري اندك و ناچيز شمرده است.