سرنگونی پهپادی دیگر از تروریست ها

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد امروز (شنبه) ارتش این کشور موفق شد پهپادی را که متعلق به تروریست‌ها بود در نزدیکی پایگاه نظامی شهر حماه سرنگون کند.

هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص اینکه پهپاد سرنگون‌شده مجهز به تسلیحات نظامی بوده یا خیر، در دسترس نیست. تروریست‌های جبهه النصره پهپاد‌هایی می‌سازند که قادر به حمل مواد منفجره و عناصر شلیک شونده است.

در ساعات اولیه امروز، طرف روسی کمیسیون روسیه-ترکیه که برای نظارت بر اجرای آتش‌بس سوریه تشکیل شده اعلام کرد ۱۲ مورد تخلف از آتش‌بس را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است. ترکیه نیز از ۱۰ مورد نقض آتش‌بس در این مدت زمان خبر داد.

تعداد مناطقی که توافق آتش‌بس را در سوریه امضاء کرده‌اند در مجموع ۲۵۱۸ منطقه است و تعداد تشکل‌های مسلح که متعهد به رعایت آتش‌بس شده‌اند ۲۳۴ مورد است.

ماه گذشته، تروریست‌ها تعداد حملات به استان‌های حماه، حلب و لاذقیه را افزایش دادند. آن‌ها همچنین تلاش کردند مقر‌های ارتش سوریه در این مناطق را مورد تهاجم قرار دهند. در مقابل نیرو‌های سوریه انبارها، مقرهای توپخانه‌ای و دیده‌بانی این تروریست‌ها را هدف قرار دادند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ درگیر مبارزه با گروه‌های تروریستی و معارضان مسلح سوری بوده است. نیرو‌های ارتش سوریه با همکاری روسیه و ایران موفق شده‌اند کنترل بسیاری از مناطق تحت سلطه تروریست‌ها را بازپس بگیرند.