به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، يونس عموري گفت: آنچه براي ياري بيت المقدس مورد نياز است مانند خورشيد آشكار است. اين شهر از هر لحاظ ساعتهاي پاياني خود را مي گذراند و نقشه هاي يهودي سازي و تبديل بيت المقدس به اورشليم در آستانه اجرا قرار دارد.

وی افزود: حداقل آنچه مورد نیاز است اجرای تصمیمات رسمی عربی و اسلامی در قبال شهر قدس است و اینکه دولتها و ملتهای عربی مسئولیتهای خود را به عهده بگیرند و به وظایف خود در قبال این شهر مقدس عمل کنند.

عموری ادامه داد: برنامه های همه کمیته های دفاع از بیت المقدس باید هر چه سریع تر اجرا شود. همچنین همه ملتهای عربی و اسلامی باید قدس را یاری کنند چون که این شهر اکنون با خطرناک ترین روند یهودی سازی به طور علنی و آشکار روبرو است.

این عضو کمیته اسلامی مسیحی مقدسات فلسطین همچنین اظهار داشت: مذاکرات با رژیم اشغالگر بنا بر اعتراف خود مذاکره کنندگان به بن بست رسیده است و دیگر نمی توان این راه را در پیش گرفت. رژیم اسرائیل تلاش می کند به هر نحوی وقت کشی کند.

عموری افزود: مساله قدس به مرحله خطرناکی رسیده و نیازمند تلاش همگانی است به خصوص که مذاکرات به جایی نرسیده است و چشم انداز سیاسی نا امید کننده ای در این زمینه وجود دارد.

وی تاکید کرد که دیگر هیچ چیزی پنهان نیست چون که مقامات رژیم اشغالگر بارها گفته اند که قدس پایتخت ملت یهود است.

عموری توضیح داد: شعار " قدس پایتخت ملت یهود است " به این معنی است که رژیم اشغالگر می خواهد قدس قبله یهودیان در سراسر جهان باشد.

وي افزود: توپ اكنون در زمين تشكيلات خودگران فلسطين، رهبري سازمان آزاديبخش و رهبران عربي و اسلامي است و همه بايد به مسئوليتهاي خود در قبال اين شهر مقدس عمل كنند.