حمایت کوبا از بشار و سوریه

«حموده الصیاغ» رئیس پارلمان سوریه روز شنبه با «هورهی کویباس راموس» عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا و هیات همراه او دیدار و روابط دو کشور را «تاریخی و عمیق و در حال تقویت» خواند.

رئیس پارلمان سوریه در این دیدار ضمن ابراز تشکر و قدرانی از حمایت دولت کوبا از ملت سوریه در مبارزه با تروریسم، افزود: «ملت سوریه برای پیروزی بر تروریسم مصمم است».

به گزارش سانا، صباغ همچنین بر اهمیت روابط میان پارلمان‌های دو کشور و ضرورت تقویت آن و ادامه هماهنگی میان هیات‌های دو کشور در انجمن ها و کنفرانس‌های بین المللی تاکید کرد.

راموس هم گفت که روابط میان کوبا و سوریه مبتنی بر «صداقت، برادری و همکاری و وحدت در برابر سلطه‌گران» است.

وی هدف سفر هیات کوبایی به دمشق را ابراز قدردانی از پایداری ملت و ارتش و رهبری سوریه در مقابله با جنگ تروریستی دانست.

راموس گفت که کشورش هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه و محاصره اقتصادی یک جانبه علیه این کشور را رد می‌کند و گفت که هاوانا بر تمامیت ارضی و استقلال این کشور تاکید می‌کند.

در این دیدار، «میغیل بورتو بارغا» سفیر کوبا در دمشق، «ایمن منلدی» رئیس کمیته دوستی سوریه و کوبا و تعدادی از اعضای پارلمان نیز حضور داشتند.

چندی پیش سفیر کوبا در سوریه به سانا گفته بود که «سفارت کوبا در سوریه طی سال های بحران باز بوده است، و خبرگزاری کوبا اقدام به باز کردن یک دفتر در دمشق به قصد مقابله با حملات رسانه‌ای و انتقال حقیقت آنچه در سوریه صورت می گیرد، کرد».

«میگل پورتو بارگا» سفیر کوبا اظهار داشت که همکاری و هماهنگی بین دو کشور در اوج خود قرار دارد، این دو کشور در معرض همان جنگ دیپلماتیک بودند.