اعتراف وحشتناک ائتلاف آمریکا در مورد سوریه و عراق

ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش آمریکا امروز پنجشنبه به کشتن دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی در حملات جنگنده‌های این ائتلاف به سوریه و عراق اعتراف کرده است. 

اخبار بین الملل_ «کارگروه مشترک عملیات عزم راسخ» در گزارش ماهانه خود به شمار این تلفات اشاره کرده است. این کارگروه نوشته در حملات جنگنده‌های ائتلاف بین اوت ۲۰۱۴ تا پایان مه ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی کشته‌ شده‌اند. 

دولت آمریکا بعد از آنکه گروهک  سَلَفی-تکفیری داعش سال ۲۰۱۴ بخش‌هایی از عراق و سوریه را به اشغال خود درآورد، ائتلافی با هدف ادعایی حمله به مواضع این گروهک تروریستی تشکیل داد. این ائتلاف، علی‌رغم تبلیغات گسترده برای تشکیل، موفقیتی در مبارزه با داعش به دست نیاورد.

ائتلاف ادعایی آمریکا علاوه بر این، در مقاطعی حتی به نفع داعش وارد عمل شد و با بمباران مواضع گروه‌های در حال مبارزه با این گروهک تروریستی راه را برای پیشروی‌های آن هموار کرد.

به عنوان مثال، شهریور ماه سال ۱۳۹۵، چهارجنگنده ائتلاف آمریکا مواضع ارتش سوریه را که در حال مبارزه با عناصر داعش در نزدیکی فرودگاه شهر «دیرالزور» بودند بمباران کرده و ۸۳ نظامی این کشور را به شهادت رساندند. 

این ائتلاف، خردادماه سال ۱۳۹۴ هم با آنکه طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی از قصد داعش برای حمله به شهر «رمادی»، مرکز استان الانبار عراق مطلع بود هیچ اقدامی برای جلوگیری از کاروان داعش در راه شهر انجام نداد.    

آنچه در همان زمان به تردیدها درباره اراده آمریکا برای مبارزه با داعش دامن زد انتشار سندی از دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بود که نشان می‌داد واشنگتن سال ۲۰۱۲ به درستی پیش‌بینی کرده بود ادامه سیاست‌های این کشور به تشکیل یک «قلمرو سلفی» در شرق سوریه و در همسایگی مرز غربی عراق منجر خواهد شد، اما این موضوع را نه تنها تهدید منظور نکرده، بلکه آن را در راستای منافع آمریکا دانسته است.