پاکستان: آمریکا حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد

 «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: دروغ پردازی‌های آمریکا در خصوص نقض حقوق ادیان و اقلیت‌های مختلف در خاک پاکستان را قبول نداریم.

اخبار بین الملل- وی تصریح کرد: تمام ادیانی که طبق قانون اساسی آزاد شمرده شده‌اند در پاکستان حق فعالیت دارند و پیروان آنها از حقوق شهروندی برخوردارند.

محمد فیصل گفت: آمریکا از انتشار این گزارش و نگاه یک طرفه ای که به پاکستان دارد تلاش می کند تا دولت اسلام آباد را تحت فشار قرار دهد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: ما نیز چون دیگر کشورهای جهان تلاش می کنیم حقوق لازم برای تمام اقلیت های مذهبی را فراهم کنیم و از آنها در مقابل هر اتفاقی دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا می خواهد واقعا از حقوق اقلیت های مذهبی دفاع کند بهتر است نگاهی به وضعیت وخیم مسلمانان کشمیری داشته باشد و از مردم مسلمان این منطقه در مقابل جنایات هند دفاع کند.

محمد فیصل تاکید کرد: به آمریکا اجازه نمی دهیم در امور داخلی اسلام آباد دخالت کند و بهتر است سران واشنگتن به وظایف خود عمل کنند.

گفتنی است ترامپ از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری خود تلاش می کند تا با ابزارهای مختلف پاکستان را تحت فشار قرار داده و از این کشور به عنوان سپری برای حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان استفاده کند.

از سال گذشته دولت اسلام آباد با تغییر مواضع خود نسبت به آمریکا اعلام کرده است: دیگر مانند گذشته مجری سیاست های کاخ سفید در منطقه نخواهد بود.

روز گذشته دفتر نخست وزیری پاکستان از وصول دعوت نامه رسمی ترامپ برای سفر عمران خان به آمریکا خبر داد.