روزنامه‌نگار صهیونیست: نتانیاهو حاضر است برای فرار از چنگال قانون، حتی با داعش ائتلاف کند

بن کسبیت، روزنامه نگار معروف صهیونیست با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو، وی را متهم کرد که تلاش دارد به هر شیوه ای که شده و حتی ائتلاف با داعش از چنگال قانون فرار کند.

اخبار بین الملل_ او با انتشار مقاله ای در روزنامه معاریو نوشت: نتانیاهو آماده است برای آنکه بتواند خود را از محاکمه در زمینه پرونده های فسادی که در آنها به ارتکاب جرایمی مانند رشوه، تقلب و خیانت در امانت متهم است، برهاند، حتی با داعش- در صورتی که این گروه نمایندگانی در کنست (پارلمان اسرائیل) داشت- ائتلاف کند.

این روزنامه‌نگار در ادامه تصریح کرد: نتانیاهو در خلال تلاشهایش برای برپایی دولت پس از پیروزی در انتخابات، به احزاب دینی حریدی (بنیادگرایان شاخه یهودیت ارتدکس) و نیز «آویگدور لیبرمن» (رهبر حزب اسرائیل خانه ما) متوسل شده تا آنها از موضع مخالف خود در برابر قانون سربازگیری کوتاه بیایند. وی پس از شکست در قانع کردن آنها، نیمی از دولت را به حزب کار اسرائیل (حزب چپ گرای مخالف) پیشنهاد داد.

بن کبسیت سپس با تمسخر نتانیاهو در باج دهی به احزاب اسرائیلی نوشت: اگر داعش تعدادی کرسی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) داشت، شاید نتانیاهو تلاش می کرد با آنها برای ورود به کابینه مذاکره کند. حال چون داعشی ها در پارلمان حضور ندارند، نتانیاهو تلاش دارد افرادی بدتر از داعشی ها، یعنی «آیلت شاکد» را به دولت وارد کند.

شایان ذکر است، آیلت شاکد، وزیر دادگستری در کابینه سابق و به همراه نفتالی بنت، وزیر سابق آموزش رژیم صهیونیستی از سران حزب «خانه یهودی» پیش از جدا شدن از آن بودند. آنها پس از جدایی از حزب خانه یهودی، حزب «راست جدید» را تشکیل دادند که هیچ کرسی در انتخابات گذشته که در ماه آوریل برگزار شد، در کنست بدست نیاورد. آیت شاکد به افراط گرایی شدید، خصوصا علیه فلسطینی ها معروف است.

همچنین شایان ذکر است، نتانیاهو تلاش دارد قانون مصونیت را در کنست اصلاح کند. قانون فعلی تصریح دارد که اعضای کنست در برابر دادگاه های رژیم صهیونیستی مصون نیستند و در صورتی که به آنها اتهامی کیفری وارد شود، می تواند از اعضای پارلمان بخواهند رای به مصونیت آنها بدهند.