وحدت فلسطینی‌ها، توطئه منامه را خنثی کرد

شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسم یادبود حاج حسن داوود، یکی از اعضای فقید حزب الله در روستای قبریخا در جنوب این کشور گفت: موضع تاریخی و شجاعانه و یکپارچه ملت فلسطین ضربه مهلکی به نشست منامه وارد کرد و راه را برای فروختن فلسطین و اجرای طرح موسوم به معامله قرن بست.

اخبار بین الملل_ شیخ قاووق گفت: در لبنان میان همه طوایف و مذاهب و جریان‌های سیاسی در مخالفت با نشست منامه و معامله قرن اجماع وجود دارد و هیچ گونه حاتم بخشی یا وسوسه مالی‌ای نمی‌تواند لبنان را از مواضع اصولی اش در خصوص حقوق حقه اش دور سازد.

شیخ قاووق در ادامه گفت: آیا ملت لبنان مواضع عربستان سعودی در حمایت از معامله قرن یا اسکان دائم فلسطینی‌ها در لبنان را به عنوان نشانه دوستی تلقی می‌کنند؟ آیا مواضع امارات عربی متحده و بحرین نشانه دوستی با لبنان است؟ آیا آن‌ها با اجرای معامله قرن به لبنان خدمت می‌کنند یا این اقدام آن‌ها در دشمنی با لبنان است؟ حمایت عربستان، امارات و بحرین از معامله قرن تهدید واقعی علیه کل ملت لبنان است. آن‌ها با اتخاذ سیاستی سازش‌کارانه با دشمن اسرائیلی در واقع به سینه ملت لبنان خنجر می‌زنند.

او افزود: پس از آنچه در نشست منامه روی داد، نقاب از چهره عربستان، امارات و بحرین افتاد و آن‌ها رسوا شدند. آن‌ها علیه فلسطین توطئه می‌کنند و این خیانتی علیه امت و تاریخ ماست. توطئه چینی سعودی‌ها علیه قدس و فلسطین تازگی ندارد. آن‌ها پیش از این آرامگاه ائمه (امام حسن و امام حسین و امام صادق و امام سجاد و امام باقر علیهم السلام) و دیگر مقدسات اسلامی را ویران کرده اند.

شیخ قاووق گفت: لبنان به صورت مستقیم در معرض تهدیدات ناشی از پیامد‌های نشست منامه و معامله قرن است. اگر زمان برگزاری انتخابات اسرائیل نزدیک نبود، لبنان در معرض تحمیل سیاست اسکان [آوارگان فلسطینی] بود. به ویژه آنکه برخی ایادی عربی همواره لبنان را هدف قرار می‌دهند و این کشور را تهدید می‌کنند. قدرت لبنان در مقابله با پیامد‌های معامله قرن پایبندی به معادله راهبردی «ارتش، ملت، مقاومت» است. قدرت مقاومت هر روز افزایش می‌یابد و لبنان را در برابر خطرات معامله قرن به دژی مستحکم تبدیل می‌کند.

شیخ قاووق تاکید کرد: لبنان در برابر دشمن مستحکم است، اما در برابر فساد و اتلاف سرمایه‌ها مستحکم نیست. حزب الله همچنان بر موضع خود برای مقاومت در برابر فساد و اتلاف سرمایه‌ها ایستاده است. ما معتقدیم این مسئله تهدیدی واقعی علیه همه ملت لبنان و آینده این کشور است. ما با هیچ کس بر سر این مسئله تعارف نداریم. همان گونه که در برابر اشغالگران ایستاده‌ایم در برابر فساد نیز مقاومت می‌کنیم