خشم مردم هند از توهین به گاندی

یک کارخانه آبجوسازی اسرائیلی بر روی بطری‌های خود تصویر ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هند که این کشور را از استعمار انگلیس خارج کرد، چاپ کرده است.

اخبار بین الملل_ این کارخانه در سرزمین‌های اشغالی به مناسبت ۷۱‌اُمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی بر روی بطری‌های خود تصویر پنج نفر از رهبران جهان را چاپ کرد که یکی از این افراد ماهاتما گاندی، رهبر جنبش آزادی هند که به پدر ملت معروف است، بود.

این موضوع خشم مردم هند را برانگیخت و واکنش‌های شدیدی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. در پی این موضوع، «ابی جی جوس» از بنیاد ملی ماهاتما گاندی، در نامه‌ای به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به شدت نسبت به این اقدام کارخانه آبجوسازی انتقاد کرده و آن را بسیار «غیردموکراتیک، غیراخلاقی و غیرقابل قبول» دانست.

این مقام هندی از دو نخست‌وزیر خواست به سرعت دست به کار شوند و اقدامات لازم را برای حذف این «تصویر گمراه کننده» از روی بطری‌های آبجو انجام دهند. در ادامه، جوس نتانیاهو را تهدید کرد چنانچه تصاویر به سرعت حذف نگردد از طریق دادگاه وارد عمل خواهند شد و شکایتی را در این زمینه به سیستم قضایی ارائه خواهند داد. جوس در مصاحبه با اسپوتنیک گفت در حال حاضر در حال مشورت با مشاوران حقوقی خود هستند.

بنا به گفته جوس، دفتر نخست وزیر هند پاسخی مبنی بر دریافت نامه او ارسال کرده است؛ اما تاکنون دفتر نتانیاهو هیچ واکنشی در این زمینه نشان نداده است.