ترامپ ارزش‌های آمریکا را زیر پا گذاشته است

آندرو بیتز، سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (یکشنبه) از ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انتقاد کرد.

اخبار بین الملل_ وی در بیانیه‌ای مدعی شد: رفتار محبت آمیز ترامپ با دیکتاتور‌ها به قیمت از دست رفتن امنیت ملی و منافع آمریکا تمام می‌شود و یکی از خطرناکترین راه‌هایی است که او برای نابودی ما در عرصه جهانی در پیش گرفته است. او ارزش‌های آمریکا را زیر پا گذاشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) به نخستین رئیس جمهور آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره شمالی شده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی هم در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در گفتگو‌های خود توافق کردند که مذاکرات اتمی میان دو طرف مجددا آغاز شود.

سخنگوی کمپین انتخاباتی جو بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش هم ضمن انتقاد از ملاقات اخیر دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه افزود: اقدامات او (دونالد ترامپ) نشان می‌دهد که ما خیلی فوری به یک رئیس جمهور احتیاج داریم که بتواند جایگاه ما را در جهان حفظ کند، روابط ما را با متحدانی که دونالد ترامپ آن‌ها را نابود کرد، تقویت کند و یک تغییر اساسی برای مردم آمریکا به ارمغان آورد.

دونالد ترامپ روز گذشته در منطقه غیرنظامی میان دو کره با کیم جونگ اون دیدار کرد. وی پس از دیدار با کیم جونگ اون با پای پیاده وارد خاک کره شمالی شد. به این ترتیب دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکاست که به خاک کره شمالی قدم گذاشت.

این سومین ملاقات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی محسوب می‌شود. دونالد ترامپ در تاریخ ۱۲ ژوئن سال گذشته میلادی با کیم جونگ اون در سنگاپور ملاقات کرد. این دو درباره برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ با یکدیگر گفتگو کردند. این دو مقام دومین بار در فوریه سال جاری میلادی در ویتنام با یکدیگر ملاقات کردند؛ اما مذاکرات دوم آن‌ها نیمه کاره رها شد و نتیجه‌ای حاصل نشد.