کلپر: چرا کره شمالی باید خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد؟!

به گزارش پایگاه خبری هیل، جیمز کلپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا پس از دیدن ویدئوی دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا که می‌گوید: رئیس جمهور اوباما می‌خواست با اون دیدار کند، اما رئیس کیم نمی‌خواست او را ببیند، گیج و مبهوت شد.

اخبار بین الملل- ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با "مون جائه این"، رئیس جمهور کره جنوبی ، مدعی شد: دولت اوباما برای این دیدار التماس می‌کرد، آنها بطور مداوم برای دیدار التماس می‌کردند و رئیس کیم با او دیدار نکرد.

جیمز کلپر این ادعای ترامپ را شدیداً رد کرد و گفت: در تمام جلسات دوران ریاست جمهوری اوباما که درخصوص کره شمالی بود و من شرکت داشتم، به خاطر نمی‌آورم که اوباما در جایی به دیدار با رئیس کیم تمایلی نشان داده باشد. تعجب آور است.

پیش‌تر بن رودز، قائم‌مقام مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان اوباما نیز این ادعای ترامپ را رد کرد و در پیامی توئیتری اظهار داشت: "ترامپ دروغ می‌گوید، من هشت سال تمام آنجا بودم. اوباما هیچگاه به دنبال دیدار با کیم جونگ اون نبوده است؛ سیاست خارجی نمایش تلویزیونی نیست و واقعیت است".

کلپر در ادامه مصاحبه پا گذاشتن ترامپ به خاک کره شمالی را حرکتی تاریخی در آستانه شصت و ششمین سالگرد امضای پیمان ترک مخاصمه دو کره ارزیابی کرد با این حال گفت که دیدار ترامپ با اون، از نظر وی نقطه عطف مذاکرات کنترل سلاح میان آمریکا و کره شمالی نیست.

وی افزود: من شخصا فکر نمی‌کنم کره شمالی قصد خلع سلاح هسته‌ای داشته باشد. چرا باید این کار را بکنند؟ این بلیط آنها برای حیات است و آنها این کار را انجام نخواهند داد.