ادامه سرکوب سیستماتیک شیعیان عربستان از سوی مقامات سعودی

پایگاه خبری مرآة الجزیره در گزارشی از ادامه سیاست سرکوب سیستماتیک و بازداشت‌های بی‌دلیل شیعیان از سوی مقامات سعودی خبر داد.

اخبار بین الملل_ این پایگاه در گزارش خود آورده است: هیچ چیزی، ادعای اصلاحات در عربستان جدید را به مانند سیاست سرکوب سیستماتیک در قبال اقلیت شیعه در این کشور زیر سوال نمی‌برد. دستگیری‌های جمعی، فشار، احکام زندان، اعدام بدون هیچ دلیل قانونی، چیز‌هایی هستند که شیعیان حساء و قطیف در عربستان سعودی با آن مواجهند.

این پایگاه در ادامه افزود: در ۲۰ ژوئن مقامات عربستان حکم زندان ۶ ساله برای «حسن علی ناصر» از اهالی دمام صادر کردند و تنها دو روز پس از این تاریخ، شیخ عبداللطیف ناصر در پل ملک فهد بدون هیچ علتی، بازداشت شد.

یک منبع محلی به پایگاه «مرآة الجزیره» اعلام کرد: فشاری که مقامات سعودی به شیعیان این کشور وارد می‌کنند، تنها به شیعیان شهر‌های دمام و ثقبه محدود نمی‌شود، بلکه شیعیان استان حساء را نیز شامل می‌شود.

مرآة الجزیره سپس به نقل از یک منبع که برای دوری از تحت تعقیب قرار گرفتن، نخواست نامش فاش شود، نوشت: شماری از ساکنان استان حساء در روستا‌ها و نیز در شهر هفوف بازداشت شده اند که علت بازداشت مشخص نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: این گام‌ها در چارچوب اقدامات سرکوبگرایانه‌ای است که مقامات سعودی به شدت در برابر ساکنان حساء به کار گرفته‌اند. در همین راستا شیخ شیخ یوسف مازنی، امام جماعت مصلی شهر ثقبه در تاریخ ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی به بهانه ایراد خطبه‌های دینی بدون مجوز، بازداشت شد و روز بعد آزاد گردید.

در این گزارش همچنین آمده است: با وجود آنکه اطلاعات مشخصی در خصوص پشت پرده این اقدامات سرکوبگرانه در دست نیست؛ اما طبق اطلاعات ناظرانی که این مسأله را دنبال کرده‌اند، افراد هدف قرار گرفته شده، هیچ فعالیت سیاسی و یا رسانه‌ای نداشته‌اند و فعالیت‌هایشان به جنبه‌های اجتماعی محدود می‌شده است.