سفیر برلین در لندن: توافق برگزیت تغییری نخواهد کرد

«پیتر ویتیج» سفیر آلمان در انگلیس تاکید کرد که در توافق موجود با اتحادیه اروپا برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تغییری رخ نمی‌دهد.

اخبار بین الملل- وی امروز چهارشنبه در این مورد به شبکه خبری بی. بی. سی گفت: «وقتی که نخست‌وزیر جدیدی در این کشور به قدرت برسد، ما ایده‌های جدید را بررسی خواهیم کرد اما اینکار را با در نظر گرفتن این موضوع مهم که توافق خروج همینطور که هست، باقی خواهد ماند، صورت می‌دهیم.»

« ترزا می » نخست‌وزیر مستعفی انگلیس، سه بار توافق با اتحادیه اروپا را که ترتیبات پشتیبان را نیز دربرمی‌گرفت سه بار به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند.

او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

می به مدت ۳ سال، از سال ۲۰۱۶ و بعد از استعفای «جیمز کامرون»، نخست‌وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار را برعهده داشت.«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه پیشین این کشور که بیشترین شانس را برای تصاحب این مقام در اواخر ماه جولای دارد، پیش‌تر اعلام کرد اگر در انتخابات پیروز شود، با توافق یا بی‌توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

او یکی از رهبران کمپین برگزیت بود و توانست با وعده‌های فریبنده، بسیاری از مردم بریتانیا را ترغیب کند به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دهند. وی روی بدنه اتوبوس قرمز رنگ معروف کمپین برگزیت خود  نوشته بود: «هفته‌ای ۳۵۰ میلیون پوند به اتحادیه اروپا می‌فرستیم.»

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه کنونی بریتانیا و رقیب جانسون نیز روز گذشته با اعلام این‌که تفاوت چندانی با جانسون ندارد گفت که او هم در صورت انتخاب، تحت هر شرایطی در تاریخ ۳۱ اکتبر (9 آبان) برگزیت را اجرایی می‌کند.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.