۸۱ درصد دموکرات‌ها خواستار استیضاح ترامپ

نتایج نظرسنجی جدید «گالوپ» که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد نشان داد ۸۱ درصد دموکرات‌ها معتقدند دونالد ترامپ باید استیضاح شود.

اخبار بین الملل_ براساس نتایج این نظرسنجی، اختلاف زیادی میان حزب‌های مختلف بر سر این موضوع وجود دارد. درحالیکه تنها هفت درصد جمهوری‌خواهان از استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند، ۸۱ درصد دموکرات‌ها خواهان این مسئله هستند. در این میان، ۴۵ درصد احزاب مستقل نیز از حامیان استیضاح ترامپ هستند.

با تحلیل نتایج این نظرسنجی، گالوپ خاطر نشان کرد اقبال عمومی برای برکناری ترامپ بیش از آن چیزی است که برای روسای جمهور پیشین آمریکا، مانند بیل کلینتون به دنبال رسوایی جنسی‌اش و نیکسون بخاطر بحث واترگیت، مطرح بود.

هیل در ادامه گزارش خود نوشت این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که همچنان در کنگره در خصوص آغاز فرایند استیضاح ترامپ جنجال وجود دارد. هشتاد و یک نماینده دموکرات کنگره با این استدلال که ترامپ مانع اجرای عدالت شده است و استیضاح به کمیته‌های مجلس کمک خواهد کرد تا اسناد و شواهد لازم برای جلسات نظارتی را راحت‌تر فراهم کنند از آغاز فرایند استیضاح حمایت می‌کنند.

با این حال، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با اعلام این نگرانی که استیضاح از جانب دو حزب (دموکرات و جمهوری‌خواه) حمایت نخواهد شد و این مسئله ممکن است به تثبیت ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ کمک کند، تاکنون موضع سرسختانه‌ای در این خصوص اتخاذ نکرده است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی گالوپ در بازه زمانی ۱۹ تا ۳۰ ژوئن (۲۹ خرداد تا ۹ تیر) با یک هزار و ۱۸ شرکت‌کننده برگزار شد و حاشیه خطای چهار درصد دارد.