بوش با جنگ‌های خارجی منابع مالی زیادی را هدر داد

در کتابی که به‌تازگی در آمریکا منتشر شده، دونالد ترامپ علیه «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق و «جان مک‌کین» سناتور درگذشته این کشور موضع‌گیری انتقادی کرده است.

اخبار بین الملل_ «تیم آلبرتا» خبرنگار ارشد نشریه آمریکایی پولیتیکو، روز چهارشنبه این کتاب را با عنوان «کشتار آمریکایی، خطوط مقدم جنگ داخلی جمهوری‌خواهان و ظهور رئیس‌جمهور ترامپ» منتشر کرد.

دونالد ترامپ در گفتگو با تیم آلبرتا گفته است «حزب جمهوری خواه با مشکلات بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اما با روی‌کارآمدن او (ترامپ) عظمت و بزرگی بار دیگر به این حزب برگردانده شده است».

وی با اشاره به «شکست‌های پیشین» حزب جمهوری‌خواه، انتقاد تند خود را متوجه جرج دبیلو بوش می‌کند و در این‌باره گفته است: «بوش در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، به جای تقویت اقتصاد داخلی، با تمرکز بر عملیات‌ و جنگ‌های خارجی موجب چنددستگی، مرگ‌ها و تلف‌کردن منابع مالی زیادی شد».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به انتقاد از جان مک‌کین می‌پردازد که علی‌رغم اینکه او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸ مک‌کین حمایت مالی کرده، این سناتور معدوم در انتخابات ۲۰۱۶ از او حمایت نکرد.

به نوشته تیم آلبرتا ترامپ مدعی شد: «نمی‌دانم باور می‌کنید یا نه، من چه آن موقع و چه حالا طرفدار او (مک‌کین) نبودم، اما (در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸) به او پول دادم، برایش کمک مالی جمع کردم.»

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا در ۲۵ اوت بر اثر ابتلا به تومور مغزی در ۸۱ سالگی درگذشت. او شش دوره در سنای آمریکا حضور یافت و در این مدت سعی داشت سیاست‌ها و پیشنهادات جنگ‌طلبانه خود را در سنا به تصویب برساند. ترامپ بار‌ها مک کین را حتی پس از مرگش هدف حملات خود قرار داد.

تیم آلبرتا، نویسنده این کتاب درباره پیروزی خود ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اعتقاد دارد که ترامپ با «جهت‌دادن خشمِ آمریکایی‌های نگران و انگیزه‌های تاریک آنها» در انتخابات پیروز شد. اما ترامپ به تیم آلبرتا گفته است «هیچ کسی به آن‌ها آمریکایی‌های نگران ۹ امید نداد، من آن‌ها را امیدوار کردم» و اکنون «حزب جمهوری‌خواه قوی شده و باید وفادارا و قدرشناس باشد».