جانسون: مهاجران باید زبان انگلیسی فرابگیرند

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس و نامزد پیشتاز نخست وزیری این کشور گفت مهاجرانی که قصد اقامت در انگلیس را دارند باید زبان انگلیسی فرابگیرند.

اخبار بین الملل_ بوریس جانسون روز گذشته در یک نشست اعضای انجمن محافظه کار گفت: من از هر کسی که به اینجا [انگلیس] می‌آید و در اینجا زندگی می‌کند، می‌خواهم که انگلیسی باشد و احساس کند انگلیسی است. این مهمترین چیز است و برای آن باید زبان انگلیسی یاد بگیرد.

وی افزود: هنوز بخش‌هایی در کشورمان، در لندن و حتی در دیگر شهر‌ها وجود دارد که انگلیسی به عنوان زبان اول تکلم نمی‌شود. این باید تغییر کند.

اظهارات جانسون واکنش قانونگذاران اهل ولز و اسکاتلند را به دنبال داشت به گونه‌ای که آن‌ها سخنان جانسون را «مزخرف» توصیف کردند.

جانسون در حالی چنین اظهارنظری کرده که شرط تسلط به زبان انگلیسی را برای مهاجرانی که از خارج از اتحادیه اروپا قصد اقامت در این کشور را دارند، تعیین کرده است. طبق جدیدترین سرشماری ملی در انگلیس که در سال ۲۰۱۱ برگزار شد، ۹۸.۷ درصد مردم این کشور و ولز قادر هستند به زبان انگلیسی تکلم کنند. منطقه نیوهم در شرق لندن نیز با ۹۱.۳ درصد، پایین‌ترین رقم را دارد.