کنایه‌های معاون رئیس‌جمهور چین به سیاست‌های آمریکا

«وانگ کیشان» معاون رئیس جمهور چین بدون اشاره مستقیم به آمریکا و تنش‌های اقتصادی که چندی است میان واشنگتن و پکن شدت گرفته است، گفت که چین و تمامی جهان باید با هم همکاری کنند.

اخبار بین الملل- بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وانگ در سخنانی در آغاز مجمع جهانی صلح در دانشگاه «شینهوا»گفت: «توسعه چین را نمی‌توان از بقیه جهان جدا کرد. توسعه جهان هم از چین جدا نیست.»

این مقام چینی که به ندرت در مجامع عمومی سخنرانی می‌کند، همچینین بدون اینکه به آمریکا اشاره کند، درباره اینکه به اسم امنیت ملی به حمایت از تولیدات داخلی پرداخته شود هشدار داد و از قدرت‌های اصلی جهانی خواست تا به منظور صلح و ثبات جهانی بیشتر همکاری کنند.

روابط چین و آمریکا اخیراً به دنبال اقدام ترامپ در تعیین تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری بر کالاهای وارداتی چین و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در حمایت از جدایی‌طلبی تایوان رو به تیرگی رفته است.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، چین را به فعالیت بازرگانی ناعادلانه که منافع آمریکا را زیرپا می‌گذارد، انتقال غیرقانونی فناوری و سرقت حقوق مالکیت معنوی متهم کرده‌ است. چین همه این اتهامات را رد کرده است.