تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله اهانت به ملت لبنان است

«علی فیاض» عضو فراکسیون مقامت پارلمان لبنان شامگاه سه‌شنبه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه سه شهروند لبنانی به اتهام ارتباط با حزب‌الله واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل_ وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: «قبل از هر چیزی، تحریم‌های آمریکا اهانت به ملت لبنان به شمار می‌آید و پارلمان و دولت لبنان باید موضع گیری رسمی درباره اقداماتی که به حق حاکمیت لبنان ضربه  می‌زند واکنش نشان دهند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز 3 نفر را در ارتباط با حزب‌الله لبنان به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد که 2 نفر از آنها از اعضای پارلمان لبنان بودند.

 آمریکا «امین شری»، «محمد رعد» و «وفیق صفا» را به لیست تحریم‌های اصطلاحا ضد تروریستی خود اضافه کرده است که امین شری و محمد رعد دو عضو پارلمان لبنان هستند.

آمریکا از سال 1997 میلادی، حزب‌الله لبنان را در لیست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خود قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را نیز برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. از سوی دیگر واشنگتن در این ماه‌ها در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.