الگو برداری ماکرون از ترامپ

رئیس جمهور فرانسه شنبه اعلام کرد که فرماندهی نیروی فضایی نظامی را در این کشور شکل خواهد داد.

اخبار بین الملل_ به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت که نیروی فضایی در نهایت بخشی از نیروی هوایی این کشور خواهد شد.

به گزارش این منبع خبری، این اعلامیه که در آستانه جشن‌های روز ملی فرانسه اعلام شد، بازتابی از طرح ابتکاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در این زمینه است.

رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل با امضای فرمانی به وزارت دفاع این کشور دستور داد نیروی فضایی را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا تشکیل داد. با این فرمان، پنتاگون موظف شده است که طرحی را تدوین کرده و به کنگره ارائه دهد که نیروی فضایی را به عنوان بخشی از نیروی هوایی آمریکا اما دارای نماینده در ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، تعریف می‌کند.

این در حالی است که تصمیم واشنگتن در تشکیل نیروی فضایی و حرکت به سمت استقرار سلاح در فضای ورای جو اعتراض روسیه و چین را همراه داشته است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نیز چندی قبل در این زمینه نوشت که دولت ترامپ ضمن حفظ  تمرکز بر تهدید‌های موشکی روسیه و دیگر کشورها، هدف جدید دیگری دارد .اضافه شدن این هدف به معنای آن است که آمریکا اکنون به دنبال ایجاد سپر محافظ موشکی برای نیروهای آمریکایی و متحدانش در اروپا و آسیا برابر موشک‌های کروز و موشک‌های هدایت‌پذیر اَبَرصوت است.