چین خواستار کاهش تحریم‌های کره‌شمالی شد

 وزارت امورخارجه چین روز شنبه اعلام کرد: «شی جی پینگ» رئیس جمهوری چین در ماه گذشته در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار انعطاف پذیری بیشتر و کاهش تحریم های این کشور علیه کره شمالی شد.

اخبار بین الملل- به گزارش رویترز، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری چین در دیدار با ترامپ در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکا ژاپن، خواستار نرمش واشنگتن در قبال کره شمالی و کاهش تحریم‌ها علیه این کشور شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه و نزدیک به کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: ایالات متحده در حال بررسی تعلیق 12 تا 18 ماهه تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی است، در ازای آنکه پیونگ یانگ نیز تاسیسات هسته ای مهم خود را از کار انداخته و کل برنامه های اتمی اش را متوقف کند.

 پیشنهاد آمریکا شامل تعلیق تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است که علیه صادرات زغال سنگ و منسوجات کره شمالی اعمال شده است. این اقدام یک سازش و مصالحه بین کشور به شمار می رود آن هم پس از شکست دور دوم مذاکرات رهبران دو کشور در ماه فوریه در شهر هانوی پایتخت ویتنام.

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که انتظار می رود مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی طی روزهای آینده مجددا از سر گرفته شود. هنوز زمان و مکان دقیق این مذاکرات اعلام نشده است.