توهین دوباره ترامپ به زنان دموکرات کنگره

در پی جنجال برانگیز شدن اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه زنان دموکرات کنگره، وی امروز (دوشنبه) بار دیگر در حساب توییتر خود به این نمایندگان توهین کرد.

اخبار بین الملل_ ترامپ در توییتر خود نوشت: زنان دموکرات چپ گرای کنگره چه زمان می‌خواهند به دلیل لحن احمقانه خود و حرف‌های وحشتناکی که به زبان آورده اند از کشور ما، از مردم اسرائیل و حتی از دفتر ریاست جمهوری آمریکا عذرخواهی کنند؟ مردم زیادی از آن‌ها (زنان دموکرات کنگره) و اقدامات وحشتناک و منزجرکننده شان خشمگین هستند!

وی در ادامه نوشت: اگر دموکرات‌ها می‌خواهند برای لحن احمقانه و نژادپرستانه‌ای که از دهان این زنان منفور و غیررسمی بیرون می‌آید و برای عملکردشان، متحد شوند، بسیار جالب است ببینیم چگونه این اتفاق خواهد افتاد. می‌توانم به شما بگویم آن‌ها (زنان دموکرات کنگره) کاری کرده اند که اسرائیل فکر کند آمریکا آن را رها کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این توییت توهین آمیز را منتشر کرده است که روز گذشته هم در حساب توییتر خود از زنان دموکرات کنگره خواست به کشور‌های خود که در حال حاضر به انواع جرم و جنایت آلوده است، بازگردند.

ترامپ نوشت: چرا آن‌ها بازنمی گردند و به اصلاح مکان‌های آلوده به جرمی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند؛ سپس بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد. این مکان‌ها بدجور به کمک شما نیاز دارند، باید هر چه زودتر عازم شوید.

اظهارات نژادپرستانه روز گذشته ترامپ انتقاد نمایندگان و مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشت. پلوسی تاکید کرد اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ را که با هدف تفرقه افکنی در میان مردم آمریکا گفته می‌شود، را قبول ندارد. سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست نیز اظهارات رئیس جمهور آمریکا را حمله نژادپرستانه و جنایتکارانه به زنان دموکرات کنگره دانست. الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات ایالت نیویورک در چند پیام توئیتری به ترامپ یادآور شد او و همکارانش آمریکایی هستند. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز یکشنبه شب از اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد. کلینتون درباره آیانا پریسلی، رشیده طلیب و الکسندریا اوکاسیو کورتز - سه دموکراتی که هدف لفاظی‌های ترامپ قرار گرفته بودند- گفت آن‌ها اهل آمریکا هستند.