به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان ،آتلانتيك در حالي اين مطلب را به نقل از كارشناسان مورد تاكيد قرار داده كه پريروز با اوباما مصاحبه كرده بود. اوباما در آن مصاحبه گفته بود: هم ايران و هم اسرائيل بايد متوجه باشند كه وقتي رئيس جمهور آمريكا درباره در نظر گرفتن گزينه نظامي صحبت مي كند جدي است و بلوف نمي زند.
اوباما در عین حال به آتلانتیک گفته بود: حمله نظامی اسرائیل به ایران می تواند نتیجه معکوس بدهد و افکار عمومی را به نفع این کشور و علیه اسرائیل بسیج کند.
لفاظی های اوباما در حالی است که بازی بیش از اندازه با کلمه تحریم اقتصادی، هم اکنون بازار جهانی نفت را به شدت به هم ریخته و صدای اعتراض مردم و رقبای جمهوری خواه را درآورده است.
مفهوم اظهارات اوباما مبنی بر اینکه همه بدانند من بلوف نمی زنم این بود که همه تصور می کنند او بلوف می زند.
نشریه آتلانتیک نیز معتقد است اوباما بلوف می زند و در این زمینه با اسرائیل همسو و هماهنگ است.
این نشریه نوشت: نیکسون می گفت باید علیه حریف زیاده روی کنید و حتی به شکل خودتخریبی پیش بروید. این امر قدرت فراوانی در مذاکرات به شما می دهد. این نوع بلوف زنی بخشی از مقدمات و مذاکره ای است که در مسائل بین المللی بیشتر صدق می کند. اما در مورد مسئله ایران باید به پیامدهای سیاست بلوف زنی توجه کرد. ایرانی ها بشدت پیچیده هستند و در آستانه نظامی کردن برنامه هسته ای قرار گرفته اند. شیوه بلوف برای مقدمه چینی مذاکره چندان مناسب امروز نیست.

پايگاه اينترنتي بالاترين نيز در واكنش به اظهارات اوباما تصريح كرده است: اگر فكر مي كنيد اوباما اهل حمله نظامي به ايران است سخت در اشتباهيد. در بازي پوكر يك بلوف زن خوب زماني موفق است كه طرف مقابل نفهمد وي دارد بلوف مي زند. دوستاني كه پوكر بازي مي كنند اين را خوب مي دانند. وقتي حريف فهميد شما بلوف مي زنيد ديگر كارتان ساخته است و مي بازيد بدجور هم مي بازيد. حكايت اوباما است كه ديگر صغير و كبير مي دانند از پشت كنار آمده و در جلو صحنه هارت و پورت مي كند كه بله گزينه نظامي روي ميز است. پدرجان! تو اگر اين كاره بودي تا به حال تكاني به خودت داده بودي. اوباما هم اينكاره نيست فقط چون دستش رو شده است مي گويد ما حمله نظامي مي كنيم. اوباما جان! شما اينكاره نيستي. عقب تر بايست نور بيايد.