نماینده عراقی: آمریکا در پس حمله به مواضع الحشد الشعبی بود

 منابع خبری عراقی بعدازظهر جمعه 28 تیر ماه جاری اعلام کردند که به پایگاه «الشهداء» وابسته به سازمان « الحشد الشعبی » حمله شده است.

اخبار بین الملل- این حمله در منطقه «آمرلی» در استان صلاح‌الدین با پهپاد صورت گرفت و در جریان آن، دو نفر از نیروهای الحشد زخمی شدند و هیچ گروهی نیز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

«منصور البعیجی» نماینده ائتلاف «دولة القانون» که رهبری آن بر عهده «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق است، آمریکا را در پس این حمله عنوان کرد.

البعیجی با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد: «دولت عراق نباید در قبال حمله به فرزندان ما در الحشد الشعبی از سوی آمریکایی‌ها، فقط نظاره‌گر باشد».

شبکه خبری «السومریه» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست؛ زیرا «ماهواره‌ای خارج از فضا نیامده تا پایگاه الحشد الشعبی را بمباران کند».

وی بر این باور است که کمیته‌های تحقیقات فقط مسأله را به آینده موکول می‌کنند و به هیچ نتیجه قابل توجهی دست نمی‌یابند؛ زیرا «ما تجربه داریم که هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، کمیته‌ای برای آن تشکیل می‌شود، به نتیجه‌ای نمی‌رسد».

البعیجی اعلام کرد که حمله به مقرهای الحشد الشعبی، یک مسئله خطرناک و حساس است و «دولت باید این مسئله را برای  همه ملت عراق روشن کند».
این نماینده عراقی ادامه داد: «پس از شکست طرح آمریکا در حمله به منطقه از رهگذر طرح داعش آن [کشور] توسط فرزندان قهرمان ما در الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی، [آمریکا] امروز، مقرهای الحشد را در برابر دیدگان دولت بمباران می‌کند».

وی در پایان از دولت عراق خواست که برای توقف سریال حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی، هر چه سریعتر موضع روشن و صریحی اتخاذ کند.

در همین ارتباط، وبگاه لبنانی «العهد» به نقل از منابع امنیتی آگاه اعلام کرد که مواضع الحشدالشعبی به وسیله جنگنده‌ رژیم صهیونیستی بمباران شد .