به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "علی هاشم" چند هفته پس از هک شدن و انتشار ایمیلهایی که به "رولا ابراهیم" گوینده سوری الجزیره در خصوص فعالیتهای غیرحرفه ای و خبرسازی های این شبکه قطری علیه سوریه فرستاده بود؛ همکاری خود را با الجزیره قطرع کرد.

روزنامه " الاخبار " لبنان به نقل از منابع خود نوشت: علی هاشم همواره در ارتباط با مواضع شبکه الجزیره قطر در قبال سوریه اعتراض داشت.

یکی از این منابع تأکید کرد: مواضع هاشم آشکار و شناخته شده بود. برای آگاهی از مواضع علی هاشم می توان به نامه هایی مراجعه کرد که او برای همکارش رولا ابراهیم فرستاده بود. وی تصاویری را از عناصر مسلح و درگیری های آنها با ارتش سوریه در منطقه " خالد " برای شبکه الجزیره قطر فرستاد، ولی این شبکه از پخش این تصاویر جلوگیری کرد، و وی به دلیل گرفتن و ارسال این تصاویر به ارتباط با نظام سوریه متهم شد.

پس از این اتفاق، اعتماد علی هاشم به شبکه الجزیره سلب شد، و این همان چیزی است که خبرنگاران دیگر الجزیره آن را احساس می کنند.

هاشم علاوه بر رولا ابراهیم، نامه هایی را به چند مسئول شبکه الجزیره قطر فرستاد، به این امید که الجزیره را متوجه کند نظام سوریه بزرگترین حامی مقاومت است، و خبرسازی علیه این نظام درواقع ضربه زدن به مقاومت است.

الاخبار به نقل از منبع خود در الجزیره نوشت: همزمانی رویدادهای بحرین با حوادثسوریه وضع این شبکه را بدتر کرد، چراکه با وجود سرکوب ملت بحرین با ماشین کشورهای عربی، شبکه الجزیره کاملا درباره این موضوع سکوت کرده بود. امری که با نارضایتی برخی کارمندان الجزیره در دفاتر این شبکه در تونس، مصر، لیب، سوریه و بحرین همراه شد.

این منبع خاطرنشان کرد، مشکل الجزیره اکنون آن است که بیشتر کارکنان این شبکه و بویژه خبرنگاران میدانی، واقعیتها را از نزدیک می بینند و اکنون اختلافاتی بین کارکنان این شبکه در خصوص واقعیتهای سوریه وجود دارد.

در همین راستا علی هاشم فکر می کرد که می تواند تغییری در این شبکه ایجاد کند، ولی پس از ناکامی مجبور به استعفا شد. اقدامی که درنهایت همه معترضان به سیاستهای شبکه آنرا تکرار خواهند کرد.



پیش از این نیز " منذر خدام " از مسئولان جنبش " معا " اعلام کرده بود که خانم " رولا ابراهیم " مجری سوری شبکه الجزیره قطر و عضو این جنبش به شدت از سوی کارمند بارز سوری این شبکه که وابسته به گروه موسوم به " شورای ملی " است، تحت فشار قرار دارد.

خدام گفته بود: احمد عبده مسئول بخش سوریه در شبکه الجزیره که برادر انس از رهبران شورای ملی است و خود را احمد ابراهیم معرفی می کند؛ از هر راهی برای تخریب چهره رولا ابراهیم و برادرش " غیاث" استفاده کرده است.

وی دلیل این فشارها و حملات علیه رولا ابراهیم را انتقادهای وی از شورای ملی و نقش اخوان المسلمین در الجزیره قطر دانسته بود.

رولا ابراهیم از فعالان جنبش " معا "، قبلا از اعتراضها داخل سوریه حمایت کرده بود.

منذر خدام تأکید کرد: رولا از سلطه اخوان المسلمین و شورای ملی بر برنامه های سوریه در شبکه الجزیره قطر ناراضی است و از این مسأله انتقاد کرده، و خواستار توجه این شبکه به مخالفان داخل سوریه شده است.