انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان آمریکا نیز خواهان استیضاح ترامپ شد

در ادامه تلاش‌ها برای به جریان انداختن طرح استیضاح دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- در کنگره، اعضای انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان نیز خواهان استیضاح او شدند.

اخبار بین الملل- انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان در توئیتر خود اعلام کرد هیئت‌های نمایندگی شاخه‌های محلی این نهاد روز سه شنبه به اتفاق آرا خواستار استیضاح ترامپ شدند.

کنفرانس سالانه این انجمن در دیترویت در حال برگزاری است. رئیس انجمن رنگین پوستان آمریکا در توئیتر خود نوشت: سوء رفتار ترامپ تردیدی وجود ندارد و بار‌ها و بار‌ها ثابت کرده است که او شایسته ریاست‌جمهوری نیست.

بنا به گزارش هیل، در مجموع ۸۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا از طرح استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند با این حال سران حزب دموکرات‎ هنوز در این باره تردید دارند.

درخواست انجمن ملی رنگین پوستان آمریکا یک روز پیش از جلسه شهادت رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور رد کنگره صورت گرفت. جلسه‌ای که بسیاری از دموکرات‌ها امیدوارند به شفاف سازی پرونده استیضاح رئیس جمهور یا دست کم بازخواست کردن او در مواردی کمک کند.

هفته پیش و در جریان درخواست به رای گذاشتن استیضاح ترامپ ۹۵ نفر به این پیشنهاد رای موافق و ۳۳۲ نماینده رای مخالف دادند. رابرت مولر قرار است روز چهارشنبه در یک جلسه استماع سه ساعته در کمیته قضایی مجلس و جلسه دو ساعته استماع در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص اتهامات مربوط به کارشکنی‌های قضایی ترامپ، که در گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای خود به آن‌ها اشاره کرده، شهادت دهد.

مولر به مدت تقریبا ۲ سال تحقیقاتی را درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پیش برد و گزارش کامل او در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) منتشر شد که در آن از ارتباطات روس‌ها با کارزار انتخاباتی ترامپ سخن گفته شده است، اما شواهدی قطعی بر عمل مجرمانه یافت نشده است. با این حال مولر گفته است که نمی‌توان گفت که او مرتکب جرمی نشده است. اکنون به گفته جرالد ندلر، نماینده دموکرات، کنگره می‌خواهد او را احضار کند تا پرسش‌های خیلی ویژه‌ای از او درباره این ارتباطات بپرسد.