وزیر خزانه‌داری آمریکا: همکاری گوگل با چین نگران‌کننده نیست

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، امروز (چهارشنبه) گفت همکاری میان شرکت گوگل و پکن هیچ نگرانی در پی ندارد.

اخبار بین الملل_ این موضوع را منوچین یک هفته پس از آن مطرح می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از دولتش خواسته بود موضوع همکاری میان این دو را بررسی کنند.

اوایل ماه جاری میلادی، کارن باتیا، معاون رئیس امور دولت‌های جهان و سیاست عمومی شرکت گوگل، با رد هر گونه اتهامی در خصوص ارتباط این غول فن‌آوری با مقامات چین تاکید کرد این شرکت هرگز درباره قرارداد‌های آمریکا با پکن مشورت نکرده است.

پیش از این، مجلس سنای آمریکا نگرانی‌هایی را درباره همکاری‌های گوگل و چین بر سر پروژه جنجال برانگیز «دراگون فلای» مطرح کرده بود. دراگون فلای یک موتور جستجوگر است که طبق گزارش‌ها برای بازار‌های چین توسعه یافته است؛ بازاری که قوانین اطلاعاتی محدود پکن در آن حاکم است. با این حال، طبق گفته باتیا، این پروژه در سال ۲۰۱۸ پایان یافته است.

نگرانی‌ها درباره ارتباطات احتمالی میان گوگل و پکن در حالی مطرح می‌شود که جنگ تجاری سختی میان چین و آمریکا روی داده است. هر دو طرف تعرفه‌های سنگینی را بر کالا‌های تولیدی یکدیگر اعمال کرده‌اند و واشنگتن شرکت هوآوی، غول مخابراتی چین، را به نصب تجهیزات جاسوسی در تولیدات خود که دولت چین می‌تواند از آن‌ها برای سرقت اسرار تجاری استفاده کند، متهم می‌کند.