واکنش ائتلاف سعودی به سومین حمله پهپادی یمن به پایگاه ملک خالد
شبکه خبری المسیره یمن، بامداد امروز پنجشنبه، از سومین حمله پهپادی این کشور به پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه «عسیر» در جنوب غرب عربستان خبر داد. 

اخبار بین الملل- المسیره بامداد امروز گزارش کرد که «نیروی پهپادی ارتش یمن در عملیاتی تهاجمی و وسیع با پهپادهای قاصف.ک2 موفق شد، اهدافی حیاتی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در منطقه عسیر را بزند».

این دومین حمله ارتش یمن به فرودگاه نظامی ملک خالد در ۲۴ ساعت و سومین حمله طی ده روز گذشته است. 

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی «ائتلاف عربی»‌ علیه یمن ضمن بیان این ادعا که «نیروهای مشترک ائتلاف، یک پهپاد شبه‌نظامیان تروریست مورد حمایت ایران را که قصد هدف‌گیری غیرنظامی‌ها در خمیس مشیط را داشت، رهگیری و منهدم کرد» گفت، آنچه شبه‌نظامیان حوثی می‌گویند که مواضع حساس پایگاه هوایی ملک خالد را هدف گرفتند، صحت ندارد».

این مقام ائتلاف، خبر نیروهای پهپادی یمن در حمله به خمیس مشیط و پایگاه هوایی ملک خالد را «دروغ» توصیف کرد. 

پایگاه هوایی «ملک خالد» پایگاهی وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی عربستان سعودی در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب این کشور است. 

این پایگاه که مبدأ بسیاری از عملیات‌‌های هوایی عربستان سعودی به یمن بوده حدود ۱۰۰ کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد. 

طی چند ماه گذشته، حملات پهپادی یا موشکی به فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی شامل جازان، نجران و عسیر، افزایش یافته و با آنکه عربستان سعودی از سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بهره می‌برد، موفق نشده با حملات یمن مقابله کند.