پلوسی: برای استیضاح ترامپ دموکرات‌ها به دنبال «پرونده قوی‌تری» هستند

 نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در نشستی خبری روز گذشته (چهارشنبه) گفت دموکرات‌ها به منظور استیضاح ترامپ به دنبال «پرونده‌ای قوی‌تر» هستند.

اخبار بین الملل- پلوسی گفت: «می‌خواهیم قوی‌ترین پرونده ممکنه را تشکیل دهیم تا در خصوص اینکه چه مسیری را انتخاب کنیم تصمیم بگیریم و این از نظر زمان و اطلاعاتی که نیاز داریم محدودیتی ندارد».

او در ادامه افزود: «اگر به جایی برسیم که سکوت و ممانعت از عدالت و پنهان‌کاری کاخ‌سفید مانع رسیدن ما به آن اطلاعات شود، از حرکت بازنمی‌ایستیم... در حقیقت، حتی این ممانعت‌ها زمینه‌ای برای حرکت بیشتر به جلو است».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این پرسش که مجلس برای آغاز جلسات استیضاح چقدر زمان لازم دارد، گفت جلسه شهادت مولر در کمیته ویژه کنگره که امروز برگزار شد، نشان داد «شواهد کافی از جرایم قابل پیگیری در مورد هرکسی به غیر از رئیس‌جمهور وجود دارد».

پلوسی در ادامه و در پاسخ پرسشی درباره سختی محکومیت ترامپ در مجلس سنا، جایی که دو سوم آرا برای برکناری رئیس‌جمهور استیضاح شده از قدرت لازم است، گفت شکست در محکومیت وجهه بدی به سنا خواهد داد.

در مجموع ۸۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا از طرح استیضاح ترامپ به دلیل تخلفاتی که گفته می‌شود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ انجام داده است حمایت می‌کنند، با این حال سران حزب دموکرات هنوز در این باره تردید دارند. بسیاری در آمریکا بر این باور هستند که در آن انتخابات ترامپ با کمک و دخالت کشور روسیه توانسته است به پیروزی برسد. رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درمورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به مدت تقریبا ۲ سال تحقیقاتی را در این زمینه پیش برد و گزارش کامل او در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) منتشر شد که در آن از ارتباط روس‌ها با کارزار انتخاباتی ترامپ سخن گفته شده است، اما شواهدی قطعی بر عمل مجرمانه یافت نشده است. با این حال مولر گفته است نمی‌توان گفت که او مرتکب جرمی نشده است.