لبنان ادعای مضحک تل‌آویو را رد کرد

«دانی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی اخیرا در سازمان ملل ضمن متهم کردن بندر بیروت به مشارکت در قاچاق سلاح ایرانی برای حزب‌الله، خواستار «تحرک فوری برای متوقف کردن تهران و دمشق و بازخواست آن دو» شد.

اخبار بین الملل_ نماینده رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که «ایران تجهیزاتی با کاربرد دوگانه از بندر بیروت برای حزب الله قاچاق کرده که این امر تسلیح حزب‌الله را علیه اسرائیل تقویت می‌کند. بندر بیروت منفذی دریایی حزب‌الله شده است». 

در واکنش به این ادعاها، یک منبع امنیتی لبنان که نامش فاش نشد، به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت، این اتهامات دروغ است. «نیروهای دریای وابسته به نیروهای سازمان ملل (یونیفل) که در آب‌های لبنان حضور دارند، اختیار کاملی برای بازرسی کشتی‌هایی دارند که وارد بنادر لبنان می‌شوند و این اختیار طبق قطعنامه 1701 به آنان داده شده است». 

هنوز هیچ منبع رسمی در وزارت خارجه یا دفاع لبنان واکنش نشان نداده اما این منبع امنیتی تأکید کرد که «ادعاهای اسرائیل، کاملا بی‌اساس و کذب است». او افزود که بندر بیروت مثل فرودگاه رفیق الحریری تحت کنترل است.

همچنین «آمال مدللی» سفیر لبنان در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای مطرح شد گفت «تمایل دارم یادآوری کنم که تاریخ اسرائیل مملو از حملات علیه لبنان است... لبنانی‌ها این اتهامات را تهدیدی مستقیم برای صلح و زیرساخت‌های مدنی لبنان قلمداد خواهند کرد». 

پیشتر هم گمرک لبنان اتهامات رژیم صهیونیستی را رد کرده و تأکید کرده بودند که همه محموله‌هایی که از مراکز قانونی وارد می‌شوند، تحت بازرسی نهادهای مربوطه قرار می‌گیرند که در رأس آن دستگاه اطلاعات ارتش و نیروی دریایی یونیفل هستند.