آمریکا با فروش قطعات جنگنده اف-16 به پاکستان موافقت کرد

 آمریکا با فروش قطعات جنگنده‌های اف-16 به پاکستان موافقت کرد.

اخبار بین المللوزارت دفاع آمریکا به دستور وزارت امور خارجه این کشور با فروش قطعات و خدمات فنی جنگنده‌های اف-16 برای پاکستان موافقت کرد.

از سوی دیگر آمریکا با فراهم کردن قطعات و خدمات فنی جنگنده سی-17 برای هند نیز موافقت کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد پشتیبانی فنی جنگنده‌های هند و پاکستان موجب به هم خوردن توازن قدرت در جنوب آسیا نمی‌شود.

نیروی هوایی پاکستان دارای ۱۱ پایگاه هوایی فعال است.

پایگاه هوایی موشاف: پایگاه هوایی موشاف در ایالت پنجاب قرار دارد و محل فرماندهی نیروی هوایی پاکستان در مرکز کشور است. این پایگاه محل استقرار هواپیماهای اف۱۶، اف۷، میراژ۳ و۵ و آواکس های ساخت چین است.
پایگاه هوایی مسرور: بزرگترین پایگاه هوایی کشور پاکستان که در بندر کراچی مستقر است و عملیات گشت هوایی در دریایی عمان و شمال اقیانوس هند را انجام می دهد . این پایگاه محل استقرار جی اف۱۷، میراژ ۳ و ۵ است.
پایگاه هوایی شهباز: این پایگاه در ایالت سند قرار دارد و البته یک فرودگاه غیر نظامی است که نیروی هوایی پاکستان هم در آن فعالیت دارد. این پایگاه محل استقرار اف۱۶ بلوک ۵۲ + است.
پایگاه هوایی ریفکوئی: یک پایگاه هوایی در نزدیکی اسلام اباد که محل قرار گیری جنگنده های اف۷ و میراژ ۳٫ این پایگاه طولانی ترین باند فرود را بین پایگاه های هوایی پاکستان در اختیار دارد.
پایگاه پیشاور: پایگاه هوایی پیشاور واقع در پیشاور پاکستان در شمال این کشور که پایگاه فرماندهی این کشور در شمال پاکستان است. این پایگاه محل استقرار جنگنده جی اف۱۷ است.

پایگاه هوایی درمیان والی: این پایگاه محل اموزش خلبانان ارتش پاکستان است و در ایالت پنجاب قرار دارد. این پایگاه محل استقرار جت اموزشی پی ۸ و تی اف۷ است
پایگاه هوایی مینهاس: پایگاه هوایی رزمی در ایالت پنجاب پاکستان که محل استقرار جی اف۱۷، اواکس ساخت سوئد،اف۷ و میراژ ۳ است
پایگاه هوایی سامونگلی: مستقر در کویته و که محل استقرار دو اسکادران اف۷ است
پایگاه نور خان: مستقر در راولپندی در پاکستان که محل قرار گیری جنگنده و هواپیماهای ترابری و سوخت رسان است. این پایگاه بخشی از یک فرودگاه بین المللی است
پایگاه هوایی فیصل: مستقر در کراچی که محل استقرار هواپیماهای ترابری سی ۱۳۰ است اگرچه گهگاه اف۷ نیز در انجا مستقر است
مرکز یکم آموزشی: مرکز آموزشی هوایی پاکستان در اسلام آباد مجهز به هواپیماهای کا 8