کشف یک پهپاد در آب‌های منطقه‌ای لبنان

رسانه‌های لبنانی از پیدا شدن یک پهپاد در «بترون» واقع در شمال این کشور به دست نیروی دریایی لبنان خبر دادند.

اخبار بین المللخبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای» اعلام کرد، این پهپاد هنگام آموزش نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی «حامات» لبنان مفقود شده بود.

شبکه «المیادین» به نقل از منبعی امنیتی اعلام کرد،‌ پهپادی که پیدا شده متعلق به نیروهای آمریکایی نیست؛ بلکه این پهپاد متعلق به ارتش لبنان بوده که دو ماه پیش مفقود شده بود. 

پایگاه هوایی حامات در زمان جنگ داخلی لبنان در سال 1976 تأسیس شد؛ این پایگاه بعدها به مرکزی برای آموزش نیروهای ارتش لبنان تبدیل شد .

آمریکا از جمله طرف‌هایی است که  به ارتش لبنان کمک نظامی می‌کند. دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا حدود یک سال پیش یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای ارتقاء تانک‌ها و بالگردهای ارتش لبنان به این کشور ارائه کرده است.

پایگاه المانیتور که این خبر را گزارش داده نوشته هدف دولت آمریکا از این اقدام، کاستن از نفوذ حزب‌الله در مناسبات داخلی لبنان است. 

سندی از پنتاگون که المانیتور گزارش داده نشان می‌دهد بسته کمک نظامی آمریکا خدماتی مانند آموزش خلبان‌ها، ارائه خدمات در زمینه تعمیر بالگردهای پیشتر تحویل‌‌شده به ارتش لبنان و موشک‌های هدایت‌شونده لیزری را شامل می‌شود