لیبی امارات را تهدید کرد

«مصطفی المجعی» سخنگوی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس گفت که پایگاه اماراتی «الخروبه» به هدفی مشروع برای نیروهای آن تبدیل شده است.

اخبار بین الملل_ المجعی در مصاحبه با وبگاه «الخلیج اونلاین» افزود که «پس از پایان نبرد با خلیفه حفتر،کسانی که توافقنامه ایجاد پایگاه اماراتی در کشورمان را امضا کرده‌اند، بازخواست خواهند شد.»

وی تصریح کرد که روابط کشورش با «امارات هرگز به دوره قبل باز نخواهد گشت».

نیروهای مسلح امارات از پایگاه نظامی الخروبه واقع در فاصله حدود ۱۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس برای انتقال سلاح، کارشناسان نظامی و افسران حامی حفتر به جنگ در شهرهای لیبی استفاده می‌کنند.

پیش از این «خالد المشری» رئیس شورای عالی دولت لیبی، امارات را به انجام اقداماتی برای جلوگیری از تحقق دموکراسی در کشورهای عربی متهم کرده بود.

حفتر از ۴ آوریل گذشته عملیات گسترده برای تصرف طرابلس را آغاز کرده است و با وجود برخورداری از حمایت‌های امارات و عربستان سعودی، نیروهای آن تا کنون در ورود به طرابلس ناکام مانده‌اند.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.