ولید معلم: 80 درصد سوریه تحت تسلط ارتش قرار دارد

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه که در بلاروس به سر می‌رود، امروز (دوشنبه) گفت که دمشق و مینسک در خصوص برگزاری نشستی برای بررسی همکاری اقتصادی و فنی و توسعه روابط دو جانبه، توافق کرده‌اند.

اخبار بین الملل- به نوشته روسیا الیوم، او در گفت‌و‌گو با شبکه «بلاروس ۱» تأکید کرد که با همکاری و اقدامات مشترک می‌توان کارهای زیادی برای رفاع مردم دو کشور انجام داد و همکاری‌های اقتصادی باید همسطح با روابط سیاسی سطح بالای فی مابین، توسعه یابد.

او در خصوص شرایط فعلی کشورش نیز گفت که اوضاع سوریه در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر شده و ۸۰ درصد سوریه اکنون تحت تسلط دولت قرار دارد؛ اما خطر تروریسم همچنان در شمال غرب و شمال شرق سوریه دیده می‌شود و دولت مصمم است تا تمامی کشور را از تروریسم پاکسازی کند.


بخش قرمز رنگ، مناطق تحت تسلط ارتش سوریه

وزیر خارجه سوریه در ادامه تأکید کرد که دولت این کشور تمامی اقدامات ممکن را برای خروج تمامی نیروهای خارجی که به طور غیر قانونی در سوریه حضور دارند، انجام خواهد داد و همزمان با جنگ علیه تروریسم، اقدامات سیاسی و تلاش برای اجرای برنامه بازسازی نیز پیگیری می‌شود.

 او تروریسم را «وبای جهانی» توصیف کرد و گفت که امکان دارد این پدیده گسترش یافته و کشورهای دیگر را نیز در بر گیرد بنابراین جامعه جهانی باید از تلاش‌های سوریه برای مبارزه با تررویسم حمایت کنند.

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در تاریخ 31 تیر گذشته به دعوت «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروسی خود به این کشور سفر کرد.